Ett litet men viktigt ord -Tack

Idag när jag åkte bussen hem till Östersund så satt jag funderade på lite av varje, som vanligt, och en sak jag hängde upp mej på var de här med att tacka.

I en byarna på vägen klev en dam på bussen, hon satte sej på sätet tvärs över gången från mej, framför henne satt en tjej i 15-års åldern, tjej frågade om hon skulle fälla upp sätet så damen lättare skulle kunna sätta sej, ja säger damen, och så säger hon åt tjejen att fälla upp de andra sätet också så hon får in sin väska, och tjejen gör de, och vad händer då????

Näpp, absolut ingenting.......

Ja men hallå!!.....Vore inte ett tack på sin plats??.....från den stunden var inte damen nån dam i mina ögon utan en snorkig kärring.....förlåt ordvalet....men de klagas på ungdomar, dom är inte hövliga, dom respekterar inte äldre, dom är bara stökiga och högljudda.....
Men respekterade den här "damen" tjejen då???
Nej fy tusan för människor som inte kan "anstränga" sej lite och säga Tack....för jobbigt är de verkligen inte, de är ungefär lika enkelt och billigt som att le istället för att snörpa ihop munnen som en annan surkart.

Apropå de, jag ska jobba hela helgen, och nu hoppas jag på några glada tillrop och mycket skratt.....de gör de ju så mycket roligare och lättare att jobba....och om jag har jätte tur så kanske nån sjunger nån trevlig liten dansbandslåt för mej ;-)

"Marie, Marie, en liten flicka från landet, som flyttat till stan"
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback