Fika, fika, fika....

Nu börjar de dyka upp klagomål på att jag inte bloggar tillräckligt mycket, så jag måste väl skärpa till mej lite då.

Så vad har hänt sen sist?
Vi har haft besök, kanske därför jag inte velat sitta vid datorn så mycket...:-)
Så de har blivit lite rännande på stan och sånt istället, måste ju köpa present till dottern som snart fyller år.

Jo jag måste ju berätta om nått kul....eller kul och kul....de är kanske fel ord....jag blev iallafall såld på de här...
Vi var ner och fikade på stan i lördags, hade hört av min dotter...som tydligen vet mer om vad som händer och sker på stan än mej, trots hennes ringa ålder.....snart 8 år....att de finns ett fik där dom har fikabuffé på lördagar, så då var vi ju bara tvungna att testa de....och de tänker jag göra fler gånger :-)

Man betalar 75 kr som vuxen och 40 kr som barn, sen fikar man hur mycket man vill!!
å de gjorde vi ju....de är ju bara synd att man blir mätt så fort...*S*
Där fanns de mycket mums måste jag säga, chokladbollar, dammsugare, kanelbullar, mazariner, muffins, chokladpudding med grädde, smulpajer med vaniljsås, kladdkaka, marängswiss och en massa frukt.
Sen fanns de också så man kunde göra mackor med gott pålägg på, skinka, ost och i lördags hade dom kycklingröra.....ska väl erkänna att de var bordet med sötsakerna som lockade oss mest :-)

Nu tänker jag ta tag i min klädkammare och göra nått radikalt åt den, den är precis pinfull med saker, jag bara måste städa eländet.....funderade ett tag på att ta ett "före" och ett "efter" kort och lägga ut på bloggen, men de törs jag inte....*S*
Och på onsdag är de dags för jobb igen......2 nätter, sen ledig igen.....vilket jobbigt jobb jag har ;-)

hmmm??.....de är vackert väder, man kanske skulle ta en promenad innan städningen??....

Kram, kram

Kommentarer
Postat av: Nannis

Fikabuffé?! Låter fullständigt livsfarligt, för en sockersugen individ som mig *s* Och underbart också... *ha ha* Vart är det?!
kramis

2007-10-15 @ 15:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback