Jonas Gardell

Ja igår var jag och såg och lyssnade på Jonas Gardell, han är bara så underbar, jag älskar han!!
Har förstått att han är en man som man antingen "älskar eller hatar", tror de är svårt att känna nått mellanting för honom, han är en sån person att man lätt väljer en sida.

Jag gillar hans shower så otroligt mycket, de här var nog den fjärde jag sett, för han blandar fåniga sketcher med allvarliga och sorgliga saker. Som igår, han skämtade om Mark, så klart för de gör han alltid, och han skämtade om sej själv, för att i nästa stund berätta om sin mamma som är dement och inte känner igen honom när han hälsar på henne, och hur sorgligt de är.
Som sagt, glädje och sorg, skratt och gråt......de ligger ju ganska nära varandra egentligen...

Jag studerade publiken lite igår också, och fortfarande är de mest kvinnor som går för att bli underhållna av honom, fast de var mycket mer karlar igår än första gången jag såg honom.....jag undrar om de är så att många karlar/killar/män fortfarande har svårt att gå och kolla på han för att han är BÖG? Mitt sällskap igår, D, hade iallafall nästan blivit utskrattad på jobbet för att han skulle på "Bögshow".....

Jag tror de är de som skrämmer killar att gå och se på Jonas....var med om samma sak för ett gäng år sen, Jonas skulle uppträda på Storsjöyran och jag bara skulle dit, min dåvarande sambo och en granne till oss skulle med på Yran, men ALDRIG i helv... att dom skulle gå och kolla på BÖGEN!!.....men efter några minuter och att dom fått ner den efterlängtade ölen så stod dom där bakom mej och skrattade och applåderade.....Gissa om jag mådde gott?!

Kan säga att D var nöjd efteråt, han hade ju följt med för att jag ville gå, annars hade nog inte han satt sin fot där heller, men han sa att de var mycket bättre än han förväntat sej, de var riktigt bra :-)

Och jag är som sagt jätte nöjd, och höjdpunkten var när han sjöng melodin ur filmen "Livet är en schlager" som han gjort.

"Aldrig ska jag sluta älska dej,
du är allt jag har och allt jag ber om.
Hoppas, tror och vill att du ska hålla fast vid mej.
att du är här, för mej, som jag är här för dej.
Ge inte upp."

Ville bara skryta lite med att jag har bra minne för texter :-)

Ha en bra dag
kramisar

Kommentarer
Postat av: Nannis

Välkommen tillbaka! Och fan Marie! Vad häftigt, Gradell! *avis* Han är min STORA favorit. Hans böcker berör mig mer än någon annans, det går bara inte att beskriva hur underbar han är. Synd att han inte kom till Östersund den här gången.... *kram*

2007-10-04 @ 16:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback