Lathet eller kanske brist på fantasi..

ja, nått av de kanske är anledningen till att jag inte skrivit på ett tag....eller så är de kanske lusten som fattats.

Ska väl försöka göra en snabbresumé iallafall på vad som hänt.

Kan börja med att jag är lite besviken på min vän Pia, hon som var så nervös över att jag nämnde henne med hela namnet här på min blogg, hon försökte lugna sej själv med att säga att de finns ju många som heter Pia, men de ska du veta Pia att i mitt liv finns bara en Pia och de är du!!....och snart kommer du att finnas med på bild också, bara så du vet de!!!...jag har ju ett "fint" på dej när vi var på en möhippa för en massa år sen...minns du??...*S*

Ja så går de när man gör folkskillnad förstår ni, för min vän Pia visar sej numera på bild på en annan kompis sida, där dom tom dansar omkring på vardagsrumsgolvet.....ja,som sagt, de är till att göra folkskillnad.... ;-)

Min dotter har fyllt år, 8 år blev hon och jag blir alldeles mörkrädd för tiden går så fort, de känns ju inge längesen som hon kom till världen, jag minns ju precis hur de var.....för jävligt!!!....14 timmar....tröttheten och hur ont de gjorde.....och sen glädjen och tårarna när hon låg där på min mage....de finns igen stund i livet som man är så lycklig som då.
Och nu är hon 8 år och går i tvåan, min lilla tjej :-)

Jag har varit på 100-års kalas också, ja de var ju 2 vänner som fyllt 50 år vardera, så dom hade en liten tillställning, eller liten och liten, tror de var ca 80 personer där så de räckte till, och bara dansfolk eftersom dom här 2 killarna är dansare ut i tåspetsarna.
De var jätte trevligt, vi umgicks och fick jätte god mat....sen efter de så var de dans....lite jobbigt från början när man var så mätt, men de skakade man ju snabbt ner. :-)

Och efter några timmars sömn så tog jag bussen söderut....
När jag kom till Mora så gick vi en sväng på "stan" och då hittade jag 2 perfekta julklappar till barna, dom ska få varsin armbandsklocka. Efter stadsvandringen så gick vi och åt lite kinamat, tänk att man aldrig lär sej att man kanske ska ge sej med antingen förrätt ELLER efterrätt, inte både ock, men vad väljer man bort av vårrullar eller banan med glass??...inget av de enligt mej, så kläderna kändes en aning tajta när vi lämnade restaurangen. Förresten, de var mera fint folk som åt på den restaurangen samtidigt som oss, de var killar och tjejer från en ganska välkänd klubb, den heter Hells Angels......fast dom åkte inte MC den dan, dom åkte fina bilar istället, Mercedes och Volvo, och då snackar vi inte gamla bilar...*S*
Måste berätta att jag fnissade ganska mycket när dom skulle gå, för en av killarna, med rakat huvud, som vi listade ut nog var av högre rang, satte på sej en svart tröja, sedan sin väst med alla dessa Hells Angels märken på och sist men inte minst en RÖD toppluva..... Vet inte om han skulle uppskatta den här kommentaren, men gissa om han blev söt :-)

I söndags gjorde vi en rejäl shoppingrunda, vi var till Sågmyra där de finns ett stort Outlet, så jag köpte mej 2 par jeans á 200kr, lagomt pris tycker jag, sen åkte vi till Insjön, Borlänge och Falun, kan säga de var en trött Marie som kom hem efter de...*S*

I måndags, igår alltså, så åkte jag, Daniel och Linnea till Ludvika sedan Daniel kommit hem från jobbet, och han köpte ett gäng fiskar till sitt akvarium som stått tomt under sommaren förutom en stor mal, en sån där som suger sej fast på akvarieglaset och städar....hänger ni med??....så nu simmar de omkring 18 st Malavi-ciklider av 3 olika sorter, och om jag hade kommit ihåg vad dom heter så skulle jag ha skrivit de, men kort kommer att komma, får se om jag lycklas fånga nån fisk på bild.
Kan säga att mitt akvarium känns pluttigt i jämförelse och de är de ju också..:-)

Ja de var lite vad som hänt de senaste dagarna...
Jo just ja, hade en kort "downperiod" också, men tack och lov varade den inte ens ett dygn, men de hann komma många tårar under dom timmar de var, vet inte varför de började, men jag tror de berodde på många små faktorer som dök upp samtidigt, som de brukar kunna vara, men som sagt, de gick över fort.
Men va jobbigt de är när man bara gråter och gråter och egentligen inte har en aning om varför, de bara forsar ändå....och nej, de var inte PMS....*S*

Ha de nu bra allihopa
och Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Peter

Skickar en stor kram från dimman...eller imman kanske..*ler*

Postat av: Jannike

Ja det verkar ha hänt en del runt omkring dig... kanske var det mitt i allt det där hade ett dygns down-period - ibland blir det bara för mycket.... och jag vet, det är jobbigt när tårarna kommer, och man egentligen inte vet alls varför eller vad man ska göra åt det... mer än att bara låta det komma... för ibland tror jag ändå att just detta är nödvändigt.

Kram!

2007-10-23 @ 18:57:22
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: sanna panna

du har blivit utmanad...

2007-10-26 @ 10:34:07
Postat av: marie

det var mycket skrivet av dej, albert och herberts jul är jätteroligt, vi har alla avsnitten, min son 113 tittar på dom. har du sett hercules jonssons storverk, den gick oxå som julkalender för ett antal år sedan

2007-10-26 @ 17:29:03
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback