Bilder på grannarna + lite annat :-)

Idag har jag varit och eldat lite ris hos farfars.....eller lite och lite.....och jag och jag??...
nåja, jag var iallafall där...och övervakade arbetet, vilket jag är väldigt bra på, och man skulle kunna tro att jag varit med och eldat jätte mycket för jag luktade som en rökt böckling eller nått efteråt...*S*
Ja jag drog lite kvistar, grenar och annat, men de ska erkännas att jag var väl inte den av oss 2 som jobbade hårdast :-)
Jag är jätte glad att ha vänner som har svårt att sitta stilla....vilket inte är några som helst problem för mej... :-)
Tusen miljoners Tack för hjälpen!! :-)

Just på den här bilden är de faktiskt inte jobb som gäller, de är kaffekokning, och nånstans där inne på högen står de en kaffepanna....

image107


Några närbilder på elden.....
eld är ganska häftigt, de både fashinerar och skrämmer på en och samma gång.

image108


image109


Nej jag har faktiskt inte satt in en bild som jag misslyckats med, den är tagen genom röken från elden, därför ser de suddigt ut...

image110


Sen tvingade min gode vän mej att knata med upp på berget bakom farfars gård, jag försökte komma undan med att skylla på att jag skulle göra nått i huset, men se de gick inte....fatta hur brant de är!!...
Men jag måste erkänna att utsikten är fantastisk där uppifrån :-)

image111


image113


På väg ner igen tog jag lite mera bilder

image114


image115


image116


image117


Den här trappan används inte så jätte ofta....

image118


...och jag tror dom här "blommorna" varit bortglömda länge...

image119


....likaså den här "utemöbeln", tror inte en ommålning hjälper...

image120


Jag bara älskar alla höstens färger..

image121


Ja just ja, höll på att glömma grannarna....
...så....Här är dom! :-)

image122


image123

Kram

Kommentarer
Postat av: Nannis

Fina bilder! =o)
Trevlig helg! *kram*

2007-09-21 @ 08:57:22
Postat av: Peter

Inte alls avundsjuk att få va ute så där...NOT!
Sköna bilder på en underbar dag.
Njut av helgen nu, det ska jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback