Danspatrull, och nobbing....

ja nu har man snart klarat av första nattens jobb, men kan erkänna att den var inte att leka med, har känt mej så trött, så trött, men som sagt, nu är de inte många timmar kvar.

Måste påpeka en sak, ev stavfel nu kommer jag att skylla på tangentbordet, ja jag är ju tillbaka på hemmaplan nu och ska försöka sträcka ut fingrarna igen, i deras fulla längd....*S*

Igår kväll var jag och barna på första Danspatrullkvällen, och de var lika kul som förra terminen, och de tyckte mina barn också, igår var de lite lekar som gällde och så fick dom lära sej foxtrott, jag var tvungen att ta kort på mina änglar när dom dansade med varandra. Sonen envisas med att bjuda upp storasyster, vilket hon inte uppskattar alla gånger, men dom har ju fått lära sej att man säger inte nej när man blir uppbjuden.

De tyckte jag var så bra igår, för han som har kursen pratade med barnen om att man inte ska säga nej för då kan den som bjuder upp bli ledsen, och så hotade han barna med att den som nobbar skulle han slänga ner på golvet och lägga sej på...*S*
Han skulle kunna åka på dans och utöva samma hot tycker jag, för i vuxenvärlden är de så illa att vissa faktiskt nobbar, vilket jag aldrig förstått eftersom man är väl där för att dansa, de trodde då jag iallafall....
Visst, de har hänt att jag nobbat också.....om mannen som bjudit upp varit så packad att han inte haft några egna ben, men jag kan säga att de har inte hänt många gånger att jag tackat nej, jag brukar tom stå ut med att styra runt karlarna på golvet....

Och i morgon kväll är det tisdagsträning, vilket innebär några timmars buggande, jag jobbar ju tyvärr i morgon natt också, men 1,5 timme ska jag väl hinna med innan jobbet. Jag har ju inte dansat sen vi var i Malung i slutet av Juli och de märkliga är att jag inte känt nått sug efter de än, men jag är ju en riktig periodare när de gäller dans, och de har jag alltid varit. Så jag får väl se hur de känns i morgon :-)

Nähä, jaha??....ska man ge sej ut på en tur med bilen igen då.....mitt nattliga nöje.....
Tror förresten jag ska dra in till stan nån natt och dricka te.....OM man får nån inbjudan nån gång....tro....kanske... ;-)
(fattar ni vinken?....;-)....eller?)

Kramisar

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag säger som Sjökvisten "Håller med föregående talare"
Man ska inte nobba men just vissa gånger när man inser att det måste baxas runt på golvet och man kanske får en tunga i örat (det har faktiskt hänt!) så kanske man ska vänligt men bestämt säga nej.
Hoppas du haft en skön och bra natt nu med så där lagomt mycket göra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback