Fy va sorgligt....

Jag har tittat på alla avsnitt av Nyberg & Törnblom, ett himla intressant och faktiskt riktigt kul program där folk kommer med sina problem som har med självkänslan att göra, som tex att man inte duger, man är inte duktig nog, man är inte snygg nog...

I ett av avsnitten så berättade Mia Törnblom, en fantastisk kvinna, att man har räknat ut hur många tankar en människa tänker på ett dygn, nu minns jag inte hur många, men de var en hel del...men de sorgliga är att 95% av dom tankarna vi tänker idag är samma tankar som vi tänkte igår!!!
Ja men allvarligt....är vi så tråkiga??...och enkelspåriga??

Mias tips var att vi skulle skrota dom tankar som var "ute" nu, och de var tankar som tex "jag kan inte de här", "jag är inte vacker", "jag duger inte", och istället börja tänka bara moderna tankar.....tex "jag är bra", "jag klarar av de här", "jag är super-duper-vacker"....

Låter inte de som en jätte bra idé, tyvärr är de väl inte de lättaste, men tänk om man kunde.....så slapp man gå omkring och oroa sej för att inte duga.
De var som Mias sa till en gäst som tyckte hon var så tjock och inte vågade visa sej på badstranden, "att de flesta andra har ju inte tid att titta på din kropp för dom har ju fullt upp med att oroa sej för sin egen"....
och tänker man så så blir de ju genast lite lättare att ta på sej bikinin nästa sommar :-)

Kram på er allihop, ni underbara människor där ute :-)

Kommentarer
Postat av: Peter

Kramar tillbaka!
Jag hinner ju inte ens tänka på hur jag själv ser ut..."Pappa, är rakhyveln slö nu" undrade min yngsta i söndags när jag kramade henne god natt.
Sånt får ju en att tänka lite..*ler*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback