God morgon!

...eller för er vanliga så är de väl god middag, men själv har man ju nästan nyss slagit upp sina ljusblå till en ny dag, och här händer de saker minsann.....hann knappt vakna så var jag bjuden på 100-års kalas :-)

Ja nu är de inte så att jag har nån bekant som fyller 100 år, men däremot så har jag 2 vänner som fyller 50 år vardera.....HJÄLP!!....man inser att man börjar bli lite äldre när man har vänner som är såååå "gamla"...*S*
Tycker inte de var många år sen jag tyckte min mamma var stenålders och då var hon 34 år, de minns jag så väl.... men jag minns inte när jag själv var 34 år...*S*

Nåja, fest ska de bli, den 19 oktober, middag med dans, och den kombinationen kan jag säga, faller mej ypperligt i smaken. :-) Pia är också inbjuden, fast hon vet inte de än för hon är ute och reser minsann, så de blir en trevlig överaskning för henne.....Och de måste ju kännas ännu märkligare för henne att ha vänner som är så "gamla", för jag är ju gammal jämfört med henne....*S*

Ja vad har hänt mera då, nu på morgonkvisten....ja morgon för mej alltså...
Jo, jag såg att min pappas kusin hade ringt, ska väl ringa upp henne och fråga vad hon hade på hjärtat då, fast jag har mina aningar, hon vill ju så klart höra hur de gått med gården och testamentet och hela baletten. :-)

Jo och så hade jag fått SMS från Prag, så jag skickade tillbaka ett sömningt svar och plötsligt hade jag han i luren.....och dom verkar ha de hur bra som helst där nere....och jag är inte ett dugg avundsjuk....*sa hon med ett lätt ironiskt tonfall*
Dom stackarna hade inte så varmt som dom hoppats på, de var "bara" ca 15 grader och de blåste en aning....
...här stormar de så jag tror balkongen ska lämna huset när som helst.....men visst är de synd om dom.... ;-)
Nej de är klart jag unnar dom vackert väder och några härliga dagar, god mat och gott att dricka..... medan jag själv jobbar hela nätterna och inte har nått annat att äta än rester......
Nej då, seriöst.....de är klart jag hoppas dom får vackert väder och bara har de bra och njuter av dom här dagarna.. :-)

Nej min vänner, man kanske ska ta sej i kragen och göra lite nytta, eller så skiter jag i att göra nytta utan åker och hälsar på nån istället och bara fördriver dagen med nått "onyttigt".

En stor lördagskram till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback