Nya bekantskaper och Monopol :-)

Allvarligt talat, kan man koppla ett vanligt tangentbord till en bärbar dator??.....fast vitsen med en bärbar dator kanske försvinner i och med de??......men ett tangentbord är ju ganska bärbart de också....

Ja jag är ute på vift igen....ja inte hemma alltså...och sitter vid den bärbara datorn igen och mjina fingrar...förbask.... mina fingrar har inte vant sej vid de än.....dom är för långa.....

Jag skulle kanske vänta med att skriva tills jag kommer hem till datorn som jag känner på mina 10 fingrar, men då kanske jag har glömt vad jag tänkte skriva, eller förglömt.... ;-)

Gårdagen tilbringade jag på bussen igen i några timmar, några innebär i de här fallet ca 5,5 timme....och jag har nu sett en del av Sveriges avlånga land igen, rackarns va berest man blir, och den här gången var gluggen på toaletten större så jag kunde se landskapet susa förbi, de var så vackert så, men eftersom jag lärt av mina misstag, jo då de händer ibland, så besökte jag toaletten när vi åkte och inte när bussen stod parkerad.

Iallafall så kom jag i samspråk med några på bussen......eller nåja, dom kom i samspråk med mej....så nu vet jag allt om en liten tjejs familjeförhållanden och vilka djur dom har och att hennes sparkcykel kommit tillrätta igår...och vad hennes kompisar heter och plus att hon både visade kort på lillebror, katten och hunden, och nån söt liten häst...hon spelade sin favoritmusik för mej och jag fick höra dom ringsignaler hon hade på mobilen....
En pratglad tjej var de iallafall... :-)

Den andre som kom i samspråk med mej var en karl....ca 45 år....så nu vet jag vad han jobbar med, har jobbat med, bor och har bott.....ni kan tro jag antecknade....*S*....not!!.....och så fick jag veta att han är och friar i Orsa!!!
Men Herre Gud, bor i Östersund och friar i Orsa!!??.....ja men tänk på avståndet!!....Hur många mil är inte de??...
Vadå, "Ska jag säga"??
Vad menar ni med de???..... :-)

Igår kväll lärde jag mej nått nytt....att jag inte bara är bäst på minigolf, utan att jag också kan spela Monopol.... men jag kan erkänna att chocken inte lagt sej än, för de har då aldrig hänt att jag vunnit på Monopol förut i hela mitt liv.... Men de kanske är så att dom jag spelade mot är artiga och låter gästen vinna.....ja så msåte de nsätan vara... och ni som inte förstod sista meningen....jag ber så mycket om ursäkt, men som sagt...jag skyller allt¨på ett litet tangentbord....visserligen säger folk att storleken inte har nån betydelse men jag måste då få lägga in en protest eftersom jag börjar få kramp i fingrarna av ansträning...

Vilket lyxliv man lever emellanåt, jag sitter och bloggar och mannen i mitt liv......japp, nu är de sagt :-).... håller på att fixa nån efterrätt.......jag vet vad :-)..... och med tanke på de så lär jag nog få börja träna OCH banta sen.....och jag som verkligen gillar både de där med bantning och träning...Not!.....men Danspatrullen drar igång på måndag och tisdagsträningarna har börjat så va fasen......inte ens vilda hästar skulle kunna hålla mej från den efterrätten, och då definitivt inte lite viktökning....*S*

Kram på er

Kommentarer
Postat av: sanna panna

jaha NU vare sagt är de så??....hur ska man kunna elda då?? kastar man inte in ved så slocknar de
get it??
kram

2007-09-08 @ 15:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback