Samvetet.....

Jaha, så sitter man här och mår skitdåligt.....ja visst, just nu är jag världens sämsta mamma, som dessutom känner mej så fruktansvärt ensam.....

Sonen ville inte på skolan idag, på skolan som båda barnen går så har dom varje termin ett tema som alla klasser läser och lär sej om, och varje termin har dom några dagar när dom är ute väldigt mycket och jobbar med just de här temat, och idag är en sån dag.....och då jobbar dom över klasserna också....och de kanske var de sonen var nervös för, för han ville inte åka på skolan...

Iallafall så när jag skulle lämna han så började han gråta.....och här sitter jag nu.....med dåligt samvete och känner mej som världens uslaste mamma.....

Nej jag vet att jag inte ska ha dåligt samvete, men jag är inte van de här.....dottern var de aldrig några som helst problem att lämna nån gång, har inget minne av att hon var lessen en enda gång, sonen kanske protesterade max 5 ggr under hela dagistiden, så när de nu händer så tar jag åt mej så de är inte klokt....och jag är jätte lessen nu.

Och så får jag dåligt samvete över att jag emellanåt inte har tillräckligt tålamod, orken räcker inte till.... jag känner mej ensam, ingen att dela ansvaret med när barna är hos mej, barnas pappa har sin nya sambo, jag är ensam med 2 barn.....och ibland orkar jag inte riktigt..... Visst, jag vet också att de finns massor med ensamstående mammor och pappor som har en hel hög med barn, och jag beundrar dom, jätte mycket!

Från början när vi separerat så kunde jag inte erkänna ens för mej själv att de var skönt när barnen var hos sin pappa, för då var man en dålig mamma....men de gör jag nu......de är faktiskt skönt att få rå sej helt själv sedan man haft barnen ett tag.... jag saknar dom när dom är borta, men de är skönt att, som sagt, få rå sej själv....
och de gör mej inte till en sämre mamma för de.....så de så!!

Så där ja.....jag visste de.....
bara jag skulle få skriva av mej lite så skulle de kännas lite bättre.....tänk va lite kan göra mycket....
Nu borde ju dan bara bli bättre efter de här, eller hur??

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: nannis

Att du tänker som du gör tyder på att du är en bra mamma Marie, du vill dina barn allt gott och mer än väl. Du gör så gott du kan, mer kan varken du eller någon annan mamma eller pappa göra :) *kramar om*

2007-09-04 @ 15:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback