Söndagkväll....

....och just nu känns de tungt....
Inte för att de är söndag och jag ska jobba i morgon,nej jag börjar inte förrän på onsdagkväll....nej jag har haft besök i helgen och han åkte idag, och nu känns de så tomt....tänk så de kan bli....
Jag är ju van att vara ensam....men va snabbt man vänjer sej att vara 2 igen.....att ha nån vuxen att prata med här hemma, nån att sitta och titta på TV med och som håller om en.....nån att krama.....precis DE som jag saknar mest med att vara ensam....*suckar*
....låter allvarligt, eller hur?.... ;-)
Många och långa resor kommer de att bli framöver, men de tar jag :-)

Bouppteckningen är klar iallafall, så nu vet jag vem som äger vad, och de känns jätte skönt att iallafall en sak är ur världen, men i och med att de var klart så HOPADE sej en massa andra funderingar och saker som måste tas itu med....samtal som måste ringas, praktiska saker som måste göras, saker som måste införskaffas.... hej å hå va jobb de blev.....och mycket vill man ju göra innan snön kommer....och eftersom vi bor här så vet man ju aldrig när första snön kommer....

Och nyss ringde en karl jag träffade på farfars begravning och frågade angående älgjakten...... ja sa jag, jag ska inte jaga nått..... Dom har tydligen jagat på farfars mark och nu undrade dom ju såklart om dom fick göra de igen.... och DE kan jag ju säga att jag inte funderat de minsta på...och som sagt, trots att jag har jägarexamen så har jag inga funderingar på att jaga nått.....så jag sa att dom kunde göra som dom alltid gjort så kan vi prata om de nästa år igen....när man är lite mera varm i kläderna...
Så jag hoppas väl att dom lyckas skjuta nån älg, för då kanske man kan få sej lite kött i frysen.....
Jag är nog den absolut bästa förhandlaren av jaktmarker ett jaktlag kan önska sej......bryr mej inte ett dugg....nu!!.. men nästa år kan de bli annat ljud i skällan....*S*...men i år kör vi på "the same procedure as last year" :-)

Nu ska barnen i säng, de är skola igen i morgon.....
och själv hamnar man väl framför TVn, alldeles ensam.......

Va rädda om varann
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, så tomt det känns när dörren just slagit igen och bara doften och minnen finns kvar.

2007-09-03 @ 12:28:44
Postat av: Anonym

HUGS HUGS.....de går över ja ska goga me dej när vi ses GRODAN

2007-09-03 @ 13:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback