Tv-spel

Undrar om jag hamnat i nått sorts barnstadie och vill ta igen allt jag missat när jag var liten, och nu snackar vi TV-spel....*S*

Jag minns när min morbror kom hem från Stockholm när jag var liten, med en stor låda, med sladdar och 2 dosor med en rund knapp på vardera, han kopplade lådan till TVn och sen kunde han och jag spela TV-spel. De fanns 3 olika att välja på, de var fotboll, tennis och squash (stavas de så??)

Tennisspelet såg ut som så att de var 2 stora fyrkanter, som föreställde spelarna och en liten fyrkant som föreställde bollen, squashen var lika dan och fotbollen också, skillnade var att på fotbollen fanns 2 hål i markeringen som gick runt TV-skärmen som skulle vara målen, och på tennisen ett streck mitt på, nätet.....
Hur man såg skillnad på spelen?
Ja den ena fyrkanten var randig på höjden och den andra på tvären....

Kan ju säga att de gjorts vissa framsteg vad de gäller TV-spel sen dess....*S*

När jag gick gymnasiet så spelade jag och min pojkvän Zelda på Nintendo, de var de första Nintendot, och verkligen inte så häftigt som de är nu....
Dom spel min son spelar fattar jag nada av, medan han klickar och rattar, hoppar och skuttar och mamma fattar halvsju.....jag kan inte ens stänga av spelen utan jag måste be barna om hjälp, och dom suckar när dom måste visa mej för femtielfte gången.....
Visserligen brukar ju Ctrl+Alt+Delete funka bra också.....*S*

Så, varav detta intresse för TV-spel helt plötstligt?
Jo, jag och barna var på Elgiganten för ett tag sen och där har dom så man kan få provspela olika spel, och där hittade vi ett spel som var jätte kul, OCH som jag förstod mej på, och de spelet vill jag köpa nu till barna OCH mej...
Såg att de stod 3+ på spelet, så de är kanske därför tom. jag förstår hur de funkar....*S*

Så nu kollar jag på Blocket för att se om de finns nån som säljer nått sånt i närheten, de är Playstation2...ja jag vet, de har kommit Playstation3 också, men de räcker med tvåan.....priset är lite mera humant också... :-)
Sen ska jag dänga ungarna på de där spelet, men jag kommer att slänga in hatten när dom utmanar mej på nått annat spel, typ rally.....har aldrig tagit mej runt nån bana utan att krascha bilen många, MÅNGA gånger....
Nej, jag kraschar inga bilar i verkligheten.... :-)

Undras om man ska ge sej ner på stan en sväng i regnet....eller om man ska mysa ihop sej här hemma istället.. kanske utmana nån på Betapet :-)

Krama varann i trafiken.....
och annars också :-)

Kommentarer
Postat av: Nannis

Åh... får jag komma och spela sen? Jag kan låtsas att det är en ford... min ford.. som jag får kracha om och om igen.. Du får läsa min blogg idag så förstår du vad jag menar ;)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback