Gnällig kärring!

Ja, jag undrar om jag håller på att förvandlas till en sån när de gäller vissa saker.

Här på min gård får man inte köra in med bilen, OM man inte ska lasta ut nått tungt, eller om man har ett gäng småbarn som ska lastas ut.
Men till tungt kan väl inte räknas en helt självgående kvinna i ca 35 års åldern.....eller en, observera EN plastkasse med mat???

Jag blir så irriterad på de här körandet på gården, och speciellt nu när barna är ute och cyklar, dom har stränga order att inte cykla på vägen, men dom måste ju få cykla på gården utan att riskera att bli påkörda, eller???

Och sen har jag en granne, vars bekanta kör in bilen när dom kommer hit, och de är oftast mellan kl 22-23 på kvällen, och sen står bilen tills dom ska hem....några timmar senare....(ja vadå?...jag håller koll..*S*)
Igår kväll kom de tre bilar in på gården inom en timmes tid....behöver inte kolla, jag har vardagsrummet mot gården :-)

Men allvarligt talat, ska de få vara så här??
De värsta är väl om dom här ställer till så dom sätter upp bommar till gårdarna, då är de till att bära allt, vare sej de är lätt eller tungt från parkeringen...ja jag åker också in på gården om jag har mycket eller om de är tungt, MEN kan jag så bär jag från parkeringen, ingen ska då behöva klaga på mej iallafall!!

Så nu till huvudfrågan, är jag en gnällkärring....eller?

...och nu, precis nu....körde de in en bil på gården igen!!

Kram från en aningens liiiite irriterad gnällig "kärring". :-)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej!
Nej, du är inte en gnällig kärring. Klart att de inte ska köra in bilarna på gården, det säger sig självt. Men alla tänker bara på sig själva, där är ett problem.
När jag hade såna problem så hade vi lappar där det stod nåt att de gjorde fel som åkte in.
Sen var vi inte sena att säga till dom.
Lycka till!
Ha en lite trevligare söndag!:-)

Postat av: Kattis

Hej igen!
Ja, Abby är ju klart favoriten.
Men Gibbs gillar jag för han är såååå lugn och stabil, hihi.
Ha det gott!

2008-04-20 @ 21:30:47
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: jasså nice :) de tär iaf superskönt med vår :D

2008-04-21 @ 09:17:19
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Nannis

Du är en riktig gnällis! *skrattar* Näe rå.. klart man blir irri! Det var lika i vårat område förut, och det blev precis som du skrev - bommar. Men nu är det lugnt o skönt.. :)

2008-04-22 @ 19:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback