Snart så...

Nu är de bara en natt kvar.....och sen på måndagmorgon sticker jag in huvet till dom som just kommit och ska börja sin arbetsvecka...och så säger jag med min pigga och glada röst, "Hejdå, ville bara göra er uppmärksamma på att jag går hem nu, och har min 9 nätters ledighet"...förstår inte varför en del bara grymtar och muttrar till svar ..*S*
Närå, så illa e de inte....fast jag tror dom är lite avundsjuka på mej :-)

Jag passar på att sitta lite vid datorn nu när jag är ensam, för de kan jag säga att jag inte varit i helgen fast de varit min jobbarhelg.....de kom ett gäng från Borgvattnet, visserligen ett litet gäng, som har lånat sängplatser här...och när mina barn fick reda på de så kom dom hit i fredags och sen har inte dom heller velat åka härifrån. De är tur att man är en naturbegåvning vad de gäller att sova, för sova de har jag gjort, trots 3 barn i lägenheten och några vuxna.
Nackdelen är ju att jag inte varit speciellt social, eftersom jag jobbat natt, men de visste dom ju när dom kom.

Annars då?
Ja mina arbetsnätter har varit löjligt lugna, inga larm och inget speciellt, utan de har rullat på i sakta mak....och jag klagar INTE :-)...såna nätter är sköna, för man vet aldrig när de vänder och man har fullt upp igen.
De trista med noll och inga larm är att de blir dåligt med sällskap i natten.....inte så många att prata med....kanske därför jag börjar prata med mej själv när jag sitter och åker omkring i bilen... "Kolla där, 3 rådjur, men hopp in i skogen med er nu"......."Å vad gör ni ute, gå hem med er, klockan är ju mitt i natten"....vanlig kommentar när jag ser ungar i nedre tonåren som är ute och dräller runt 2-3 på nätterna....
Sen funkar de bra att prata med radiopratarna också....."Nej, inte den låten nu igen"...eller "Ja men va kul, den var de längesen man hörde"...å sjunga med...de ska vi bara inte tala om.....*S*
Undrar om man börjar bli lite knäpp?...*S*

Men som sagt, nu är de snart långledigt och barna kommer igen med allt vad de innebär, med tidiga mornar och förhoppningsvis tidiga kvällar. Jag brukar läsa för barna innan dom ska sova, sen ska dom tävla vem som somnar först och jag är den enväldige domaren, problemet är bara att på morgonen när dom frågar vem som somnat först så har jag inte den blekaste aning, för jag har somnat före dom båda...
"Men mamma!!...du är inte med och tävlar!!!"
Nähä??...och??...jag kan faktiskt inte rå för de.....*S*

                                       image343

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback