Drömloppis!!

Nej jag har inte drömt nått sjukt igen, eller jo, visst har jag drömt....i natt skulle jag spela fotboll!!....jag, spela fotboll!!???? de om något är sjukt, de är nästan så min dröm om Göran Persson & Co ter sej ganska normal i jämförelse....*S*

Men de var inte de jag skulle berätta om, nej jag har hittat en drömloppis.....alltså de var bland de värsta, i positiv bemärkelse, jag sett, de fanns så mycket saker i varje rum, och rummen tycktes aldrig ta slut.....helt otroligt!!
Tyvärr hade vi inte så mycket tid för dom skulle precis stänga och dessutom hade vi med 2 barn som var så less efter alla affärsbesök igår så vi får åka dit nån annan gång.

Loppisen är i Leksand, och de var sista anhalten igår efter Borlänge, Insjön och Sågmyra.....och bara en massa spring i affärer, allt från leksaksaffärer för vuxna män, alltså Jula och Clas Ohlsson, till leksaksaffärer för barn....och däremellan lite inredning, skor och kläder....och lite fika också...

Vi var ganska slutkörda allihop när vi kom hem igår kväll....

Men iallafall så kommer vi att besöka den loppisen igen, redan på lördag för jag åker ner igen på fredag, hade tänkt vara hemma men vi är båda barnlediga så vi får lite tid helt för oss själva.... :-)
Och på söndag är de nått som heter
Marie Memorial Race....jag funderade på de redan förra året men de blev inte av då. De är en dragracingtävling som startats av SHRA Vansbro och är tillägnad en tjej som hette Marie Samuelsson som var deras kassörska och som blev mördad för några år sen.....de här är femte året dom kör racet till hennes ära, så i år ska vi åka kolla på lite värsting bilar.
Jo tänka sej, jag ska kolla på nått sånt, de har faktiskt hänt förut, när jag var yngre, både lagliga och mindre populära hos polisen....om man säger så....*S*

Och som sagt loppisen.....vi ska se till att ha timmar på oss att gå där, för de var så fruktansvärt mycket saker där, så de tar tid att kolla igenom allt i lugn och ro....vi hittade några saker redan igår som föll oss båda i smaken, men vi la band på oss, och beslutade oss att vänta och fundera....de var lite dyrare saker, men uj så fina. :-)

Och vi skulle ha åkt hem idag, jag och barna, men jag var så slut igår så jag orkade inte ens fundera på att kliva upp så okristligt tidigt idag, så jag beslutade att vi skulle stanna en dag till.....och varken barna eller Daniel blev ledsen över mitt enväldiga beslut.....vilken tur va?! :-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vilken fin grej att göra - starta nåt sånt här som racet och fonden!!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback