Som gjord för detta....

...ja nog verkar jag som gjord för att jobba natt.

Många frågar mej hur de funkar att jobba natt, om jag kan sova på dan och om de inte är svårt att vända på dygnet. Och jag hör dom som jobbar natt som inte kan sova, först har dom svårt att somna, sen sover dom bara några timmar. Annat är de med mej.....jag kommer hem från jobbet, gör mej klar för sängen, lägger mej och somnar! och sen sover jag lätt till framemot 3-4 tiden på eftermiddan.
Och vända på dygnet är inte heller några problem, för när jag är ledig är jag trött på kvällarna så då lägger jag mej tidigt.
Visst låter de bra?...och jag hoppas de är bra också, för jag vill fortsätta jobba nätter några år till, de är de ultimata för mej som har barnen på halvtid.
Visst känns de tungt att gå till jobbet emellanåt, men är de inte så med alla jobb?.....man har sina bättre och sämre dagar.

Och nu har jag 2 nätter kvar till långledigheten....och vi åker ner till Dalarna några dagar, jag och barna....och sen börjar allvaret för dom också, skolan....och då är väl hösten här på riktigt.

Apropå höst, tidigt i morse var jag hem och hämtade vantar så jag inte skulle frysa om händerna när jag skulle cykla hem, de var bara 2 grader varmt, och då såg jag att de var is på bilrutan!!!! så idag var de läge att skrapa rutorna.....

Nej nu ska jag se vad jag ska hitta på dom här timmarna innan de är dags för jobb igen.
Kramen

Kommentarer
Postat av: Nickan

Huvva!! Vill inte tänka på hösten! Börjar jobba efter semestern på måndag, vill inte!! Ha de bra i Dalarna, där mår man verkligen bra!

Postat av: Jannike

.... är det Hans du känner månne??? Vår "dansbands-Hans"?



kram!

2008-08-19 @ 10:58:44
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Jannike

.... är det Hans du känner månne??? Vår "dansbands-Hans"?



kram!

2008-08-19 @ 10:58:48
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback