Jag ska bli farmor...och mormor??

Idag har jag minsann stått i snöyra och köat för att komma in på loppis i Torvalla. Vet ni, jag trodde inte de var möjligt, fast jag stod inte så länge som en del andra, jag stod nog bara 4 minuter, men dom före mej i kön var en hel del snöigare när jag kom dit så jag antar att dom stått längre :-)

Så bidde de några fynd då?
Jajamän, de blev 2 jullöpare, lite ljusmanschetter, en gardinstång, en adventsljusstake och sen var de nog inget mera, men jag retade mej på att jag tydligen missade 2 jätte fina adventsljusstakar som 2 andra damer lyckades få tag på före mej, alltså 2 av dom snöiga damerna...*S*...
Min momma hade en sån ljusstake när jag var liten och en sån vill jag ha.....den är inte som en pyramid som dom är nuförtiden, den är brun och snidad och de ser ut som löv.....fattar ni??...*S*....nåja, jag kanske hinner först i kön nån gång. :-)

Och ikväll drar allvaret igång igen, jobbet alltså, 2 nätter nu sen ledig helg, och sen långvecka.....och sen, mina damer och herrar och ni andra, sen är jag ledig till Nyårsafton!!....känn på den ni!! :-)
Jag har ju bytt schemarad och stökat på med min arbetskamrat och de ville sej inte bättre än att jag är ledig halva december, så tokigt de kan bli :-)
Ska vara fasen om jag inte hinner fixa allt till julen...*S*

Mer då?
Jo vädret.....de är inte att leka med nu, snön bara vräker ner....eller vräker och vräker....den ger sej iallafall inte, och jag ska inte klaga, jag som vill ha vit vinter, men.....jo jag sa men....de kan ju kanske lugna sej lite grann emellanåt, som typ i natt när jag ska jobba, de skulle vara förträffligt.....men jag har lärt mej att vädret bestämmer själv, så de är bara att gilla läget.

Jo just ja, jag ska bli farmor, och mormor också antar jag....de kan nämligen vara små yngel på väg....2 av Palettcikliderna har betett sej underligt, och varit så röda och fina, ett tecken på att dom är leksugna, och nu har dom byggt igen "dörren" till en av kokosnötterna och en av dom står och vaktar hela tiden, så nu ska vi se om dom är duktiga förstagångs-föräldrar och låter bli att äta upp barna, för då kan de bli livat i akvariet snart.

Nej mina vänner, nu ska jag börja fundera på om jag ska GÅ till jobbet eller ta bilen, och vad jag ska ha med mej...stora och svåra beslut...
Kramen på er!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Spännande och se om det blir några yngel! Hur blir det med lönen när man får så mycket ledigt en månad? Om det inte var för den skulle jag vara ledig sådär varje månad! Ha dè

Postat av: Nickan

Då är jag med! Byta går ju alltid! Tänkte att det blev så mycket ledigt för du bytte schemarad, en sån gång skulle man ju konka som kommunanställd! Ha dè

2008-12-04 @ 23:23:55
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback