Nu har bebisarna kommit!!

Ja de blev yngel redan på första försöket, jag upptäckte dom idag, trodde först de var alger som hängde på bakgrunden men när jag tagit av mej glasögonen så såg jag ju att de var ett gäng små små fiskar....å små är dom, ungefär 0,5cm och många, har inte lyckats räkna dom, men tippar på 40-50st, så jag hoppas att några ska överleva iallafall.

Så numera är akvariet uppdelat så här.....den sidan där ynglen finns, finns också mamma-fisk och pappa-fisk, dom äger tydligen halva akvariet from. nu, i den andra halvan finns ca 30 Kardinaltetror, 5 Skalarer (dom är inte små), 5 Siamesiska algätare, en mal och en Palettciklid som dom ännu inte skrämt livet ur, den andra fick jag flytta till de lilla akvariet för rehabilitering, den stackarn var nästan likstel när jag fick upp henne. Och antagligen får den andra flytta i morgon så han/hon också får lugn och ro.....snart har jag flyttat alla fiskar från de stora till de lilla för att rädda dom från dessa ilskna föräldrar.
Sorten som fått yngel är Palettciklider, och dom är inte att leka med när dom har yngel, har jag märkt....

Har försökt fota dom, och jag fick till en bild där dom syns lite, sen förstorade jag den så dom syns lite bättre....

Kolla mina bebisar....den vakande ömma modern syns också... :-)

                          


                    

Kram från en stolt momma :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback