Extreme home makeover

...är ett favorit program, jag gråter både när människorna får reda på att de är just dom som ska få sina hem omgjorda, och jag gråter när dom kommer hem och ser sina nya fina hem, med allsköns saker som ska underlätta och göra deras liv lättare och bättre.....japp...gråt, gråt...

Och varför skriver jag de här nu då??
Jo för nu är de dags för Extreme Marie makeover.....jojomensan, igår kväll kom ett SMS från Susanne, hon undra om jag hade lust att fika hos dom på natten....ja vi jobbade....tror inte jag drar till Lit och fikar mitt i natten. fast man ska aldrig säga aldrig....så jag åkte dit vid 23-tiden och fikade goda mackor och faktiskt Toscakaka också....mums.

Sen kom överraskningen, jag fick en födelsedagspresent av alla nattisarna, å vilken present sen... :-)
Först var de ett grattiskort som de stod 40 år på......kan inte va ja...*S*
sen var de 2 jätte fina rosor i kruka, aprikosfärgade som luktade jätte gott, och superfina krukor till...
och sist men inte minst så var de ett presentkort på Spakliniken.....jag ska dit och få mina ögonbryn plockade (Susanne vill inte mera...*S*) och så ska dom färga både fransar och ögonbryn....

Kan ju säga så här....jag har ALDRIG i mitt 40 åriga liv sminkat mej så jag antar att bara den här färgningen och plockningen kommer att få mej att se annorlunda ut...och inte nog med de....jag ska klippa mej på torsdag, visst, de lär inte bli nån revolutionerande förändring, men dock en klippning.....och sen mina vänner...och andra....jag har beställt tid för en liten Makeup-kurs......jojo, jag tänkte att om jag vill piffa till mej nån gång så kan de ju va bra att veta hur man ska göra, annars finns nog risken att man väcker uppmärksamhet på fel sätt...*S*

Så nu ser ni.......de blir en hela Makeover för min del......kalla de gärna 40årskris......för själv vet jag inte vad jag ska kalla de......nått roligt som jag aldrig gjort förr, och de är ju alltid kul att förändra sej lite......

Jo just ja......fick ju även presentkort på en tatuering också när jag fyllde år......men en sån har jag ju sen förut, så de är väl inte riktigt lika krisigt....*S*

Jo....och så har jag ju börjat träna på min balansboll, plus att jag ska använda mina friskvårdspengar (som vi får på jobbet) och börja träna nånstans......men de beror på stränga order från både kiropraktor och massör.... och kiropraktorn vill man inte träffa så ofta, plånboken gillar inte han......och massören vill jag helst träffa på ett lite mera "mysigt" sätt....och då gäller de att jag tar hand om min kropp lite bättre.....

ja ni ser.....de händer lite i mitt liv.....och jag är säker på att allt är till de bättre :-)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Jannike

Jaaaa. jag tror det luktar lite 40-årskrs, ja..... haha, känner igen mig - men det låter onekligen jättehärligt och det finns en positiv känsla i det du skriver!!!

Apropå färga ögonbrynen - jag har ju alltid haft jätteljusa ögonbryn... och första gången jag färgade dom blev dom.... GRÖNA!!!! Ja, du, vilken kalabalik det blev, men det fixade sig ju galant, och nuförtiden blir dom aldrig gröna!!!!

Kram!!

Postat av: raskan

vart tog allt de där vägen då som ja skrev :( faaasen.......grrrr....jo men du de blir finemang de.....du blir som ny....:)....HELrenovering..:)

2008-02-06 @ 22:13:25
Postat av: Magda

Åhhhhhhhhhh vad härligt, du får väl lära mig om smink sedan .............................../M

2008-02-07 @ 09:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback