Jobba eller röjja??...de är frågan...

Jaha, här sitter man och laddar för en jobbarnatt....ja den första i raden av 3....och undrar vad resten av Östersund gör....kan dom vara nere i Badhusparken med en massa hitresta gäster, norskar, tyskar och andra?
Ja där är dom nog......och lyssnar på invigningstal, musikuppträdanden, dansare och fyrverkerier.
Och sen går dom restaurangerna och krogarna som kommer att vara proppfulla med folk ikväll.....kan de va så??

Låter jag bitter??
Ja, kanske lite då.....hade ju säkert varit kul och antagligen imponerande att se och höra....men jag får kolla på TV i morgon och läsa tidningarna...och vara nöjd med att ta hand om mina tanter och farbröder....nån måste ju jobba :-)

Att jobba under tillställningar som den här och tex Storsjöyran borde ge mer pengar i plånboken tycker jag.....eller va säger ni som ska ta emot larmen de här 10 dagarna och nätterna som de här spektaklet pågår??...Visst skulle vi ha lite mera betalt? :-)
Vi som inte får röjja runt på stan tills solen går upp.....
Fast jag ska erkänna.....jag hade nog antagligen inte röjt runt så mycket ändå....är inte den röjjande typen....men man måste väl få gnälla lite grann...eller??...*S*

Ska banne mej SMSa till "P4 Vaken" i natt och önska mej en låt.....för de är jag värd...jag som jobbar :-)

Kram från mej :-)

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja det är du värd!!!! Gör det - jag lär ju glömma det... annars skulle jag faktiskt kunna tänkt mig att göra det;-) Lycka till!!
Psst.... vilken låt skulle DU önska???

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback