Lördag....

....blev de frukost och sen promenad till bussen och resa till skidstadion, där drygt 27 300 personer till var..... jösses Amalia va folk de var där....nått så otroligt.
Vi hade biljetter till läktaren, och dom fylldes på eftersom, och jag kan säga att vi lyckades komma upp längst bort, på den läktaren som stod längst bort, hade vi varit 5 minuter senare hade dom fintat oss och lurat ner oss i skogen bredvid, men vi hade tur.

                    image308

Lite roligt är de att trots att jag är ganska säker på att de var fler svenskar än norrmän på läktarn så skulle man inte kunna tro de, för jag tyckte dom fanns överallt, dessa högljudda, stolta och glada folk.....jag erkänner att jag drogs med i deras stämning, inte så svårt med tanke på att de kändes som om jag stod mitt i deras hejjarklack...vilket var enkelt, eftersom dom, som sagt, tycktes vara överallt...*S*

Vi tittade på herrarnas stafett, där ryssarna vann, ska erkänna att där drogs jag inte med så mycket....men damernas masstart, där en norska, Tora Berger blev 2:a, inte alls långt efter tyskan som vann, Magdalena Neuner....och dessutom Sveriges Helena Jonsson blev 5:a......Ja där var de både pulshöjning och ståpäls....
Snacka om att norskarna kan få fart på både sej själva och andra runt omkring, man kan liksom inte låta bli att dras med....så för en stund, en ganska lång en, så kände jag mej som en norska.....bara lusekoftan som fattades... :-)

                      image307

Efter tävlingen åkte vi hem, eller rättare sagt, jag hade beställt taxi.....Tack Kent.....och vi åkte hem och beställde pizza....och jag somnade sittande i soffan.....tål inte så mycket friskluft och spänning på en gång...*S*

Sen blev de filmtittning, "Pearl Harbor".....och efter de led jag av vätskebrist.....för gudars skymning vad jag grät...den ska jag aldrig se mer.....*S*

Och sen blev de God natt......och God var den....sov som en stock.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback