Vinterparken

Idag hämtade jag barna på skolan när dom slutade och tog bussen ner på stan, skulle uträtta några ärenden och så passade vi på att tillbringa några timmar i Vinterparken (vår Badhuspark).
Tänk vilket perfekt utflyktsmål när de är sånt väder som de var idag, strålande sol och några minusgrader....och inte så mycket folk, för alla var på skidstadion och tittade på Skidskyttet......drygt 20 000 personer säger dom att de var.....jösses!!...å dit ska jag på lördag!!....

Men våra timmar var iallafall bra, barnen lekte, klättrade och åkte kana så de stod härliga till......ett perfekt nöje som sagt, och helt gratis....om man inte ska åka häst och släde, eller prova på att köra skoter, eller hyra "a kick"....

Så de var nästan gratis för oss, vi var ju tvungna att unna oss lite fika, eftersom vi inte hade med eget....så de blev varm choklad med grädde och kanelbullar...mums...

Och så klart så var kameran med.....

image298

       


Allén i Badhusparken, med alla isskulpturer på rad....

image302


Här är en av dom, "Sittande Nike" tror jag den hette...
ser ni kvinnan som sitter på "tronen"?

image303


Och till sist ett foto på mej och mina barn....

image304

Kram

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vilka helt fantastiska bilder!!! Själv sitter jag inomhus med 2 sjuka barn - som dock är rätt friska nu; blir nog skola i morron!!
Kram!!

Postat av: Marie

Oj vad härligt med snö!!! Det vill jag oxå ha, bor i gbg!
Jag hoppas att du får en mysig kväll, ta det lugnt!
Kramar från Marie

2008-02-13 @ 19:48:24
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Christer

Hej
En gång så gjorde jag tonen till
snöborgen. kram

2008-02-14 @ 12:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback