En bit in på de nya året....

Ja nu har vi känt på de nya året lite grann, och fått lite smak på hur de kan bli :-)

har för mej jag hört nånstans att antingen nyårsafton eller nyårsdagen visar hur resten av året ska bli, minns nu inte vilken, men om de är nyårsafton som präglar resten av året kommer mitt år att bestå i:
-jobb
-lite sömn
-långa resor
-sjuka barn
-stor familj, med extra barn förutom våra 4 egna

Är de däremot nyårsdagen som ska prägla resten då blir de:
-lata dagar i säng och framför TV
-sjuka barn och
-sjuk älskling
-stor familj, med extra barn

Nyårsafton åkte vi ner hit till Vansbro jag och barna, så vi var inte här förrän strax före kl 19, då orkar man inte så mycket, men vi kämpade på fram till midnatt iallafall, alla utom Amanda som hade sån hosta och på natten fick hon feber också. Vi skålade iallafall in nyåret, jag, Daniel, Linnea och Jossie.... :-)

Igår kom Emma hem med en kompis, som också heter Emma, och vi fick höra vad dom gjort på nyårsafton...i detalj!!.....jösses, Emma1 skulle kunna bli politiker, hon kan prata ihjäl vem som helst...*S*...Emma2 la in lite kommentarer här och där, nått annat hinner man inte med :-)

Här är de storfamiljstuket som gäller, de är alltid fullt hus när vi är här, vi är ju 6 st och ofta några extra tjejer, och nu ikväll kommer Pia och Ida :-).....japp fullt hus, men de är så mysigt tycker jag, hemma är jag ju ofta helt ensam eller så är de mina 2 barn....ingen storfamilj precis...

Ja som sagt, ikväll kommer Pia och Ida, och jag blev så glad för de har kommit snö, så de kan bli jätte mysigt att gå på Tomteland, för snö ska de ju vara när man hälsar på tomten :-)

Förresten, Tack ni som kommenterar min blogg, de är jätte roligt att se att de finns dom som läser den :-)

Nu ska jag leta reda på telefonnumret till en klasskompis som jag hade i klass 1-9, han fyller år idag, den enda i min klass som var äldre än mej, jag måste ringa och höra hur de känns, jag gjorde de när vi fyllde 30 också, vill ju vara beredd på känslan....*S*

Kram på er alla :-)


Kommentarer
Postat av: Doris

På en lista som jag är med i sa dom att det är nyårsdagen som gäller..Hoppas att de sjuka blir pigga fort..
Tack själv du att du skriver så trevligt och tar så fina kort..
Ha det bra..
Kram

2008-01-02 @ 19:48:58
Postat av: Peter

Det drar väl ihop sig nu...eller???
Ville bara önska TANT en härlig dag! *ler*

2008-01-03 @ 07:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback