List-dags :-)

Hittade och "snodde" den här listan hos Rexxie :-)

Aktuell med...
....den nya singeln...äh, skojar ju såklart.....är väl inte aktuell med så mycket, mer än att montera upp min nya golvlampa och så är de jobbardags igen i natt.

Senaste impulsköp
En fruktpress som jag införskaffade idag, tillsammans med kopieringspapper, ett stycke kollegieblock och batterier.

Bästa promenad
De är faktiskt skönt att promenera hem från jobbet på morgonen :-)

Favoritdryck
Pepsi Max

Äter lyxmiddag på
Skojar du???.....Lyxmiddagar??....Ja då är de middagarna som Daniel brukar fixa på helgerna, DE är LYX för mej :-)

Favoritgata
Gågatan i Östersund på sommarn, sitta på en bänk och äta mjukglass och titta på folk :-)

Favoritgalleri
Tyvärr dålig på sånt...

Favoritsajt
Blocket och Tradera.

Här bjuder jag mamma på middag

Ja de händer ju typ aldrig....men hon var här hemma och åt julmat i julas....gills de??

Favoritförort
Torvalla...*S*

Fikar gärna på
Tänkte börja räkna upp favoritställen men jag ger upp.....fikar där de finns fika att köpa :-)

Bästa lunchställe
Ja men de är väl samma här...de beror väl på vad magen är sugen på :-)

Rockstjärna jag vill träffa
Jon Bon Jovi.... kom bara på han, för han var min ungdomsidol....vadå gillar han nu också??....och ler ett fånigt leende när jag ser han på TV??.....Ja hur så!!

Favvoskor
Mina Ecco-kängor....japp, här är en kvinna med båda fötterna ordentligt på jorden.

Klädkonto per månad
Inte mycket alls.....köper alldeles för sällan kläder....

Modeförebild
Jösses!!...ja läs ovan så fattar ni att jag inte svara på den här frågan, jag har inget svar att ge..*S*

Motionerar
Promenad till och från jobbet när jag jobbar, och är när de är barnvecka så blir de promenad till och från skolan, morgon och eftermiddag.....ja jag har faktiskt en bit att gå både till jobb och skola, 25 minuters promenad, enkel resa :-)

Mest överskattade affär
Jaha???....de är väl en hel del skulle jag vilja säga.....som inte är så jätte intresserad av shopping...

Det dyraste jag köpt
Gäller fråga under hela mitt liv så är de en bostadsrätt, som är såld också för längesen.
Såg att Rexxie också hade skrivit bostadsrätt, och jag kan tänka mej att hans var en aningens lite dyrare än den jag köpte...*S*

Mode jag aldrig vill se igen
Jag hoppar gärna över långa randiga stickade benvärmare som man skulle krulla ihop nere på vaderna....

Senast gnolade
"De bästa med julen som jag vet, de är inte julmat och alla paket, de är när i fönstret man har hyacinter, en julstjärna uppe och ute är vinter"..... Min ringsignal på mobilen, de är mina barn som sjunger den....

Bästa boken
Svårt...har en absolut favorit, jag gråter varje gång jag läser den...."Mannen med falkarna", men sen gillar jag Arn-böckerna jätte mycket.

Favoritprodukt på apoteket
Hostmedicin till barna.....är dom tiderna nu.

Fulaste färgen på kläder
Skrikiga färger har jag svårt för.....chockrosa, knallorange o liknande

Bästa förfestmusiken
Förfest??.....De var längesen jag var på nån sån... men musik som gör att man blir glad i hela kroppen vore väl nått.....så nån dansmusik vore väl bra :-)....jaja, de är jag de, men jag älskar ju att dansa :-)

En bra gå bort-present
En blomma är väl alltid fint, men inte vilken bukett som helst utan nått som man ger med lite mera eftertanke....

Favoritlyxartikel
ja nu var vi där igen...Lyx i mitt liv....*S*....men jag har fått en fin parfym, som jag aldrig skulle ha köpt själv...är för lyxigt för mej :-)

Älsklingsljud
Fåglarna på våren....speciellt Talgoxarna.....Ja, jag vet hur dom låter på våren, så de så!!

Senaste upptäckt i Västerås
Ja nu ska jag erkänna att där har jag varit en gång i hela mitt 40-åriga liv...*S*
men jag kan skriva en annan sista fråga...

Senaste upptäckt i Östersund
Dom har börjat bygga den stora fest- och partajlokalen på Stortorget som ska användas under VM-veckan.... Jajamänsan, de ska ju bli Skidskytte-VM är om några veckor...i lilla Östersund.....många många människor kommer hit då.....och hela skogen runt skidspåren kommer att vara fulla av anställda vid Östersunds Kommun... Varför?....om vi är mer intresserade av skidskytte än andra??
Nej de tror jag inte, men vi fick biljetter i julklapp.....

De var de de...
Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Marie

kul lista!
Nu känner jag dig lite bättre!
=)
Kul att du kom och besökte min blogg!

Hoppas att helgen har varit bra för dig!
Ha en fortsatt bra måndagskväll!

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback