Tjuvar...

Ja de var vårt samtalsämne idag när vi gick hem från skolan, jag och sonen, vi kom in på de när vi såg en cykel som låg slängd i bäcken och var fastfrusen, och jag sa att de var nog nån som stulit cykeln och sen slängt den där.

Då säger Emil:
-Mamma, får tjuvar mat när dom sitter i finkan?
-Ja de får dom, svara jag.
-De tycker inte jag dom ska få, säger Emil då....

..hmmmm??...vad svarar man på de??.....*S*


Sen så säger min son:
-De dummaste dom kan tjuva är ju datorn.
-Varför tycker du de?, frågar jag
-Då kan man ju inte beställa pizza och så kan man inte kolla när bussen går, får jag till svar.

Och nu vill jag då på en gång förklara att vi INTE beställer pizza varje dag, inte ens varje vecka, men visst har de hänt...
Och hur skulle vi kunna överleva utan de???.... *S*

Kram

Kommentarer
Postat av: Doris

Det blir säkert svårt..men de kan ju gå..
Kramar
Doris

2008-01-23 @ 17:46:02
Postat av: Nannis

Härligt med barn! *tokskrattar*

2008-01-24 @ 19:18:56
Postat av: Marie

Hoppas att du får en trevlig och mysig kväll!
Ha en bra bra dag imorgon!
Kramkram kramiz!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback