Tomteland

I fredags var jag, Pia och barna till Tomteland, trots snoriga näsor och lite hosta åkte vi iväg och de är inget vi ångrar, barnen blev jätte nöjda, och i och med de så var de 2 nöjda mammor också :-)


Här är våra barn, i skepnad av ett troll, en prinsessa och en häxa.....söta va?

image256


Här är Tomtens hus och hans verkstad...

 

Och här är han själv i egen hög person....de är han i rött om de är nån som undrar... ;-)

image260


Trollen hade också egna hus där....
här är småtrollens hus...

image261


Jag fick också en bild på ett av trollen, men de blev suddigt...de är väl inte meningen att man ska fota dom...
...de här trollet hade stulit Tomtens pyjamas....men Häxan hjälpte Tomten att få tillbaka den, hon lurade trollet med några gamla nitlotter.....

image262


Barna gick på Häxans bus-skola, där fick inte föräldrar vara med, och inte fick barna berätta vad dom lärt sej heller, så jag ser fram emot när jag ska få uppleva de buset....NOT!!....*S*
Men jag fick iallafall en bild på Häxan.....och Pia och barna.... e dom inte fina så säg? :-)
och äntligen har jag fångat Pia på en bild som måste in på bloggen, jag kan ju inte radera bort henne...*S*

image263


De var en jätte bra dag, med tomtar, troll, och Häxan, och god lunch och tom dans runt granen.....vi var inte speciellt många som ställde upp på de men ringen räckte precis runt granen :-)

Tomteland hade besök av en busslast ryssar den dan, och dom såg en aning frågande ut när vi skuttade runt som små grodor och slängde barna vilt omkring oss när vi "än slank hit, och än slank dit"....men de bjuder vi på...*S*

Kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad mysigt ni verkar ha haft det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback