Framme...

...är vi och nu är de snart läggdags. Vi har varit framme i flera timmar, men vem sätter sej vid datorn när de är toppenväder ute, ja inte jag iallafall, iallafall inte när jag är här och kan sitta ute på bryggan, eller spela badminton med barna.

Resan gick bra för oss, de var kul att åka tåg för omväxlingsskull, och riktigt roligt att åka Inlandsbanan som faktiskt är en liten guidad tur, för tåget sackade tex in lite i Hackås så vi skulle hinna se den fantastiska utsikten mot fjällen, och så stannade vi på en bro över Emån, 41 meter upp!!!!!!......men vackert var de  :-)

Sen blev vi hämtade av Daniel i Mora och susade hemåt, ja till Vansbro alltså, och medan han snickrade så spelade jag och barna lite badminton och hade oss....tills Emil började klaga på ont i magen.....OCH SPYDDE!!!!
Jag är ingen expert, men jag inbillar mej att de berodde på trötthet, varmt, rest i 40 mil och ätit en del godis, och sen när vi kom fram började han spela badminton som en tok......och där sa kroppen NEJ!! Så han gick och la sej och somna på en gång, vakna för en stund sen, tog en liten macka och nu sover han igen, så imorgon har jag nog en pigg son skulle jag tro. :-)

Medan Emil sov så var jag och Amanda ute på bryggan och hon badade, men inte jag, tar de en annan dag när tempen på vattnet kanske stigit nån grad till, idag var de 17,7 grader....Hur jag vet de?.....de står en stor skylt "uppe på byn". Där står vattentemp., antal anmälda till Vansbrosimningen och hur många dagar de är kvar, och nu är de 5 dar kvar till simmet, de stora, för de är på söndag, men sen är de en massa andra simlopp på fredag och lördag.
Ska bli kul att se hur mycket folk som får plats i älven, de var nått på 8500 personer anmälda nu.......galningar!!...*S*

Nu ska jag också göra mej klar för sängen, så jag lite piggare till i morgon, Daniel håller fortfarande på utanför här och bygger, han e så duktig så...:-)

Förresten, foton kommer, men inte ikväll.
Kram

Kommentarer
Postat av: Nickan

Härligt med semester! Inte illa med Dalarna heller!JAg åker till Rättvik vecka 31// Ha de

Postat av: Jannike

Ha sköna dagar!!

2008-07-08 @ 23:49:26
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback