Väder, sjukdom och lite besviken....

Alltså, va livet är underbart när vädret är vackert.....så här skulle jag kunna stå ut att ha de jämt. Fast tro inte att de är nått vilohem de här, nähä då, icke!!....igår var de kratta ut jord till den blivande grästmattan och grus på den nya fina parkeringen som gällde. Fast inte orkar jag lika mycket som mannen i huset, de ska erkännas, men jag gör så gott jag kan. :-)

Emil mår bättre, alltså han har inte spytt nått mera så de var nog som jag, expert-mamma trodde, värme, lång resa, godis och trötthet som gjorde de, men nu är han alldeles svullen i halsen, så i natt vart de lite sömn för oss, för de gjorde så ont för han att svälja så han kunde inte sova så bra, men idag är han lite bättre.....håller tummarna att de är på bättringsvägen nu.

Ikväll kommer de simmarfolk hit, som ska låna husvagnen. De var så här att en kusin till barna, från Norrköping, ringde för hon hade hört av barnas pappa att jag "dejtar" i Vansbro och nu undrade hon om Daniel visste om nånstans dom kunde hyra sängplats för dom skulle hit och simma Vansbrosimningen, så dom ska få bo här.
Så ikväll kommer en kompis till henne och stannar tills i morgon, och då kommer kusinen, Petra, och hennes kille och stannar tills på söndag, och på söndag......ja jag vet inte vad som händer på söndag.

De var ju meningen att de skulle komma 2 hemifrån så vi ska gå på dans i Malung, men nu vet jag inte hur de blir med de......prata med dom igår och båda tvekar pga olika saker, så jag kanske blir själv.
Jag blev jätte ledsen såklart, för jag har sett fram emot de här så mycket, och planerat och ordnat och så blir de kanske inget.....visst, jag förstår att de kan hända saker så man inte kan eller vill åka.....men lite självisk måste jag ju få vara också, så jag kan få bli lite besviken, för hur kul är de på en skala att åka dit ensam? Och när jag har planerat och fixat med boendet här och så......som sagt......

Nåja, skit i de nu!!
Nu ska jag gå ut och hjälpa Daniel fixa lite......
Många soliga kramar från Dalarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback