Skäms.....

....men bara nästan, över att jag inte bloggat på så länge nu, och den här gången är de inte för att inget hänt, utan för att lusten inte infunnit sej, men nu bara måste jag få ner några ord, och kanske några bilder också.

Förra helgen åkte jag ju ner till Vansbro, och jag kan inte annat säga att den helgen var helt  underbar!!......vackert väder hela helgen, så vackert att om jag inte haft Solskyddsfaktor med många siffror på så hade jag bränt mej ordentligt, men som den kloka kvinna jag är så laddar men med super bra solkskydd.....annars är jag den typ av person som blir grisrosa och sen ramlar allt av....skinnet alltså.....och dessutom gör de så in i bängen ont.....har ju ljus hud och dessutom en aning rödhårig.....farligt, farligt.....ja inte jag då, utan farligt för mej i solen.....jaja, ni fattar.

Så vad hände i Vansbro då?

Fredag kväll - grillning och middag på bryggan

Lördag förmiddag - en tur på MCn, ca 20 mil....var till Ludvika och köpte mej en MC-jacka, Hejja Blocket!!



e han inte tuff så säg??.... :-)


Lördag eftermiddag - fiske...och jag som knappt fiskat med spinnspö, eller vad de heter,  i hela mitt liv, och iallafall inte fått nån fisk förut, fick 1 id, 1 aborre och 5 gäddor!!!!!......Vad Daniel fick??.....fråga han om ni träffar han nån gång, snälla gör de.... :-)
Men han måste ju lite credit, för han var en rackare på att plocka upp fiskarna jag fick och ta loss dom och slänga i dom igen.
Kan berätta att en gädda höll på att hoppa loss från kroken och i båten, och de säger jag bara, då hade jag hoppat ur båten fortare än Daniel hade hunnit säga "Häpp!"






Kolla så spegelblankt och fint de är, jag har fotat spegebilden på vattenytan.




Lördag kväll - var och kollade på cruisingen som var i Vansbro.....satt på en stor balkong större delen av kvällen och natten, och hade super koll på alla bilarna. Förresten, en av de första bilarna vi såg var en röd Porsche....nej jag vet, de är väl inget speciellt med en sån, men han som körde var Gunde Svan....fatta jag var ca 2 meter ifrån Gunde Svan!!!...va?, blev ni inte imponerade??....men de blev iallafall min mamma, så de så!!...*S*












Och här kommer min personliga favorit, men de berodde mest på att  tjejerna i bilen var tidsenligt klädda och hade tidsenliga frisyrer....men de var absolut inget fel på bilen heller, tvärtom :-)




Söndag förmiddag - Fiske igen, lite sämre idag, fick "bara" 3 gäddor.....men jag är nöjd ändå :-)
Och så badade jag!!!......kom på nu efteråt att jag badade i samma vatten som de simmar MASSOR med hungriga gäddor.....och som numera dessutom är hämndlystna.....



Söndag eftermiddag - Linnea kom hem och då tyckte hon att vi skulle bada....igen.....så vad gör man?...klart man hänger med och badar. :-)

På kvällen åt vi tacos och vi hade bjudit in en kompis till Daniel.....så man fick sej många skratt....dom är inte kloka på en fläck dom där 2 när dom är tillsammans...*S*

Och på måndag morgon bar de av hemåt igen....mindre kul....men man måste ju jobba, säger dom som vet.

Och nu är de torsdag kväll och jag har varit på skolavslutning för mina barn, tänk, nästa år börjar dom 1:an och 3:an, fattar inte vart tiden tagit vägen, de var ju inte längesen dom var små och......ja, var just små.

I morgon bär de av upp till farfars, jag, barna och barnas pappa, dom har gjort jätte mycket däruppe sen jag var där sist, ska bli spännande att se, kan säga så här, de sitter inte fast för Rebecca, jag blir trött bara av att se henne hålla på, de måste bero på att hon är yngre som hon orkar hålla på så där, ja jag måste ju få ha nått att skylla på...*S*..
Vi ska röja ett rum på övervåningen i morgon så Daniel kan bygga 2 väggfasta våningssängar när han kommer.... visst är de bra med snickare i familjen.....jag gillar snickare!!.....och en gillar jag speciellt mycket :-)

Kram på er.

P.S Jag skulle göra miniatyrbilder, men de funkade inte, jag fick bara några väldigt irriterande rullister på bilderna så de blev fullstora foton istället, hoppas ni står ut. D.S
Kram igen

Kommentarer
Postat av: Nickan

Grett att vara på cruising! Nä stora bilder gillar jag slipper man sitta och "knäppa upp" Dem hela tiden! Du verkar ha haft skönt! Ha dè

Postat av: Jannike

Vad underbara härliga bilder, och han såg verkligen tuff ut, din knutte;-) roligt med cruising oxå, det är det....



Tack för ditt inlägg på min bloggg oxå; håller med dig, man ska skriva det som känns rätt att skriva, just då, just där, oavsett om det blir ett tråkigt eller ledset eller argt, eller helt enklt bara själviskt eller helgalet inlägg - den som vill är välkommen att läsa, den som inte vill kan gott låta bli!!!!



Snart måste vi ta en fika oxå!!!



Kramar i tusental tillbaka till dig!!/Jannike

2008-06-14 @ 22:41:47
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: sanna panna nattanna

GUNDE SVAAAN??? men hallå kuta du inte ut o fick en aaatoooograf da??

de skulle ja gjort på diiirekteeen,..hahahahaha

2008-06-15 @ 17:02:52
Postat av: Nannis

Daniels jacka var snygg, men din då - ska vi inte få se den? ;) kram

2008-06-16 @ 18:17:50
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Emma

Inte mkt tuff, inte mkt.. skakar på huve xD Hehe

2008-06-17 @ 08:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback