Illa....

Ja nu är de illa när tom. anonyma börjar gå in och fråga om jag har bloggtorka.....
måste väl försöka skärpa till mej.....men vad ska jag skriva om nu då??

Jag var i Vansbro i helgen, en jätte mysig, trevlig och härlig helg.,.....inga barn!!...*S*....gjorde de vi ville utan några önskningar och krav från andra.....och de bästa med barnledigt...man får sovmorgon :-)
Var lite social också faktiskt, var och hälsa på Daniels föräldrar, dom hade precis kommit hem från Thailand, där dom köpt tomt och ska bygga hus nu.....såg ritningarna....de där blir inte dåligt de....ser fram emot att få åka dit sen nån gång....huset ligger....va sa dom nu....200 meter från havet....tja sämre ställe kan man kanske hitta...*S*

Ja, och nu är jag hemma i vardagen igen, har jobbat en natt......som kändes så tung, fast den egentligen inte var de, de var väl mest lusten att jobba som inte ville infinna sej.....men jag fick mej några glada skratt iallafall.....fast egentligen var de där ju elakt sagt.....jag log högt, kan vi säga.....för jag fick mina efterlängtade sånger....visserligen var dom korta....och texten på den ena är jag inte riktigt bekant med....men den var bra...annorlunda, men bra! :-)
Fast jag saknade han "Paul Potts"....hoppas han kommer ihåg de en annan gång vi jobbar samtidigt...för jag glömmer INTE!!....*S*

Nu har jag en natt till, sen ledig 2....sen jobbar jag påskhelgen 3 nätter....de gör mej inte så mycket....de ger ju lite money, money iallafall.. :-) och sen är de Påsklov!!

Jo just ja.....de snöade i natt....jamen är de inte lite onödigt??......de var bart på vägarna och de kändes riktigt skönt att ge sej ut och jobba i natt....men säg den lycka som varar för evigt. Jag har absolut ingenting emot snö, på vintern...och de kanske räknas som vinter här fortfarande....men eftersom den varit så hattig så tycker jag att de kan hatta till och bli vår nu.....visserligen brukar de ju vara efter påsk de smäller till och börjar tina ordentligt, så jag hoppas väl på de då.

Ser fram emot våren, så vi kan börja fixa på farfars gård och i huset.....de blev liksom bara ställt på väntetid i höstas....
Så alla ni som är händiga på nått vis räck upp en hand!
De är massor som ska göras där, så all hjälp är välkommen....de ska grävas runt huset, de ska eldas ris, slås med lie, klippas buskar, sågas ner både de ena och de andra.....sen ska hus och förråd tömmas.....saker ska sorteras....sparas....säljas.... slängas....badrummet ska fixas, de ska rivas inne, de ska målas och tapetseras, skuras från golv till tak......HALLÅ!!!....vart tog ni vägen??

Men trots allt jobb så ser jag fram emot de.....att ta itu med de ordentligt....

Så.....kan de inte ta och tina bort lite snö nu.....eller okej då.....efter påsk, så alla påsklovsfirare får sin snö att åka skidor och skoter i....men sen då :-)

image323

image324

Va säger ni?
Visst längtar vi? :-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Doris

Hej!
Välkommen tillbaka..vi vill ju veta hur ni mår och hur ni har det...
Ha det bra..
Kramar..

2008-03-18 @ 19:22:29
Postat av: Nickan

Nu är det inte långt kvar innan vi ligger i sjön igen!
Herre mina dagar vad tiden går fort!

Postat av: Jannike

Vilka underbara bilder!!

2008-03-19 @ 17:24:11
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback