Sportlov 2

Vi var ju faktiskt ute också, en dag gick vi till barnens pappa och hämtade skidorna, och tyvärr hade jag inte kameran med mej, för jag missade när barna for som trasor i backen när de skulle "skejta" längs gångvägen...
Ja de kanske är elakt att skratta åt sina barn, men dom skrattade också.....värst var de när Amanda körde in i snökanten med ena skidan och svängde runt och ramla med huvet in i snödrivan och blev liggande precis som en groda.....skidorna utåt åt varsitt håll och benen böjda som en grodas bakben....
Jag skratta så jag grät...och jag höll inte på att få upp henne för vi skratta så både hon och jag....
som sagt....tyvärr ingen kamera med....


Kameran var däremot med när jag och Emil var ner till Badhusparken den absolut blåsigaste dan på hela lovet.... vi var inte många som var där...men Emil kämpade på i både med- och motvind på skridskorna.

image316

image317

image318


De känns som om de är ett tag innan ångbåten Thomée ger sej ut på böljande vågor på Storsjön...

image319


Dan efter var vi ner igen i Badhusparken, och jag tog några foton igen.....lite skillnad på väder och antalet människor på sjön :-)

image320


Här är de fullt ös på båda barna...

image321

De var väl i de stora hela vad som hänt under vårt Sportlov.
Kram


Kommentarer
Postat av: strömma

Ungar är verkligen kämpar. Vilket väder det än
är så ilar dom på ute :-)))).
Härliga foton från badhusparken.
Nu är mina yngsta barn tonåringar och då kommer man
själv inte ut på samma sätt som när dom var mindre.
Latare har jag blivit *ler*.

Ja, torsdagen var hemsk och synd om alla som sålde då.
Men fredagen var helhärlig.

Nu verkar det som snön ska försvinna inför påsken.
Man får vara påskkärring ändå :-)))))))))).

Önskar dig en fin dag
Ingrid


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback