Vintrigt...och önskemusik

Hej igen!
Nu har jag varit dålig på att skriva igen, men har inte haft nån ork, har ju jobbat på nätterna och på dagarna sover jag.....och de vakna timmarna på eftermiddan och kvällen äter jag och slöar i soffan.....men idag ryckte jag upp mej och gick en promenad i de härliga vädret, strålande sol och faktiskt bara 7 gradet kallt. Ja jag skriver bara för i natt när jag jobbade var de -23 grader, och då kan man hålla sej för skratt, bilen hann inte bli ordentligt varm nån enda stund i natt, tack och lov så funkade sätesvärmaren så rumpan var iallafall varm och go....men resten av mej var fruset ända in i märgen, så när jag kom hem och skulle sova tog jag på sockar, och använde dessutom dubbla täcken.

Men nu är de bara en natt kvar att jobba sen åker jag och barna till Vansbro, vi åker med bussen kl 7 imorgon bitti, egentligen slutar jag 7 men snälla gulliga Carina kommer lite tidigare så jag får åka iväg. Kram på dej!!

I fredagsnatt så skickade jag in en musikönskning till Vaken på P3 och P4 igen.....har fått 2 önskningar spelade förut, och de lyckades i fredags också. Jag hade kollat på nätet efter låtar som handlar om Marie.....undrar varför??...*S*.....och så skickade jag in till nått som dom kallar "Nattfrossan", man får önska 3 låtar med ett tema, och mitt tema var alltså låtar om Marie. Nu fanns de en massa låtar om mej....eh?...jag menar om oss som heter Marie, så jag önskade 3 som jag aldrig hört.....på de sättet blev de ju lite spännande också så där mitt i natten.
Bla hade jag önskat en om "Sportiga Marie" med Cornelis Wreeswijk, kan säga att de handlade inte om den sortens sport jag tänkte på....*S*....

Ja tänk va lätt de kan vara att göra en arbetsnatt lite lättare att genomlida....eller nja, så farligt är de inte...*S*
Och i natt som var fick jag faktiskt också lite uppmuntran.....lite skönsång...och de tackar jag allra ödmjukast för :-)

Och som avslutning kommer några bilder från dagens promenad.

Undrar om de är här trollet bor?...jag menar trollet som skulle äta upp Bockarna Bruse.

image327

image328

image329

Kram på er :-)

Kommentarer
Postat av: Nannis

Fina bilder! Det är samma prom som jag och bananhunden brukar ta :)

Postat av: Nickan

Ha en skön ledighet i vansbro! Ha dè

2008-03-27 @ 23:59:57
URL: http://opelnickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback