Måndag....igen...

Åter hemma igen efter allt rännande..

Vi var ju till Åre i veckan med jobbet, på sk planeringsdagar, de var jätte trevligt, intressant och guuuud vilken god mat vi fick!!. Så jag är väldigt nöjd med dagarna :-)
Vi var några som passade på att prova alla bassänger, bubbelpooler och bastuaer....bastusar....bastuer....eller vad de heter i flertal.....de fanns ett gäng att prova på i deras "Sauna World"...olika gradtal och med aroma och ånga....sen fanns de andra roliga saker också....ett rum man kunde gå in i som var -10 grader, japp, man var väl tvungen att testa, men jag erkänner att jag inte stannade där speciellt länge, sen fanns också en "isvak" inomhus, med iskallt vatten....jojo, prova ska man.....de enda jag inte testade var vattenrutschbanan och bastun som var på 85 grader, där var min gräns nådd...*S*

Efter Åre var jag hem och jobbade en natt, sen for jag till Vansbro....hade tänkt mej några sköna vårdagar där med MC-åkning, men när MCn såg ut så här på lördagmorgon så hoppade vi över den turen.




och nån gräsklippning blev de inte heller tal om...




Ska erkänna att inget lockade mej att gå ut, fast vi var tvungna ut en sväng och rädda de stackars buskarna och träden som höll på att brytas av av den tunga snön.
Tack Linnea för lånet av mössa och vantar, trodde inte de skulle behövas i mitten av maj så jag hade lämnat mina hemma.



Nej de blev en dag i glada vänner sällskap, middag hos Lars, god vän till Daniel, och tillsammans med några andra jätte trevliga människor. God mat och mycket prat och skratt, de gör jag gärna om :-)

Igår var de en dag i lathetens tecken, umgicks bara med familjen, fast en del var inte så mycket att umgås med....plugga, plugga, plugga....fast de är inte de sämsta, eller hur Emma?....hoppas du fick ihop arbetet till slut. :-)

I morse åkte jag hemåt igen, och så här såg de ut i Orsa strax efter 8 på morgonen (har inte ändrat klockan på kameran ser jag)



Är inte Sverige fantastiskt?! :-)
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Dalarna semesterparadiset! Orsa, Mora, Rättvik och Leksand helt fantastiskt! Kul att vara i Åre, var där med mannens jobb i september, god mat och dryck!!

Postat av: Nannis

Sverige ÄR fantastiskt! ;)

kram

2008-05-20 @ 22:41:36
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha, ja mat är alltid gott! xD Det påminde mig föresten om att jag är hungrig! xD Men, men inte mkt att gö åt det.

Hahaha, snygga börjningar Marie speciellt "bastusar" HAHAHA det ska jag nog börja använda. xD Men jag tror faktiskt att det heter bastuar. xD

Nä plugg är absolut inte det sämsta för en pluggis som jag xD Jag feck ihop det igår så nu har jag skickat in det Jano! :)



Ha de flott, ät nå gott!



Kramar

2008-05-21 @ 07:57:49
URL: http://emadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback