Dansbandskampen.....äh!!

Nu har jag tittat på nästan alla avsnitt som varit, men nu tror jag de får vara bra, för de är ju inte ens kul längre. De är ju bara samma och samma som går vidare, och nu är dom så etablerade så ingen annan har en chans emot dom.
Visst jag är partisk, jag älskar Jannez och har gjort sen jag dansade till dom första gången, tror de var -82, va säger du Magda?? du har bättre minne än mej :-)

Som sagt, partisk eller ej, men va fasen, deras version av Paul Paljetts "Guenerina" var ju så jäkla bra!!! och vilken dansgung de var i den låten, blir man inte danssugen av den så vet jag inte.....jag blev de iallafall... :-)
och en nostalgitripp blev de också, för den Paul Paljett-skivan har jag nånstans i mina gömmor, en LP!! :-)

Förresten, läs hur
Jannez startade, tänk att dom hållit på sen-76. Gamla rävar de här!!...*S*

Igår ville jag se så mycket som möjligt av programmet så jag kollade tills jag var absolut tvungen att åka på jobbet, sen körde jag som en galning till jobbet, rafsade ihop mina saker och hoppade in i jobbarbilen och körde till en tant som ska ha hjälp först, och som jag vet kollar på programmet, sen satt jag där tills de var slut...och både tanten och jag blev så besvikna när Jannez åkte ut....jag blev så besviken att jag hos nästa brukare sa att jag behövde en kram....och jag fick en skäggig kram av han och en oskäggig kram av hans fru....de är underbara :-)

Nej som sagt, Dansbandskampen är inte rolig längre....FAST jag måste nog kolla den 6 december, då är Zlips med, med en av Sveriges bästa sångerskor, Melissa.....och ja, jag är partisk där också :-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej Marie!

Jag måste ju säga att jag håller helt och hållet med dig.. det är inge roligt att kolla på dansbandskampen längre. Den tävlingen måste ju verkligen vara uppgjord. Jannez var helt klart bäst igår.´

kram Marika

Postat av: Nannis

Min granne tjatar på att jag ska hänga med på dans på folkan. Hm.. Jag? Dansa? Dansbandsmusik? skrattar Kan inte ens stegen... kanske får ta en kurs hos dig :D

2008-11-23 @ 20:53:38
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Magda

Vi ska väl inte prata om ålder ...., men tidigt åttiotal var det. Oj vad det kändes länge sedan, och vi som inte är äldre än 23!! Måste nog ta och leta fram alla gamla dansbandskort som jag har liggandes i källaren,mycke nostalgi lär det bli.Borgvattnet,Stugun,Fyrås,Sikås,Nordantjäl....

2008-11-24 @ 10:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback