Fest....å fest....å dans....

Nu har de varit några intensiva dagar, eller rättare sagt kvällar och nätter....

Torsdagkväll var de dags för grötfest på Folkets Hus, de är Kommunal som ordnar de varje år, men de var första året jag var med, och vet ni, jag har aldrig sett så mycket fruntimmer på ett och samma ställe...karlarna var lätträknade...*S*
Vi fick gröt och stut med skinka och så var de underhållning....riktigt bra underhållning var de av ett band som heter Off som spelade en massa covers....så fläckvis var de ett himla ös. :-)

Fredagmorgon ringer dom från jobbet och frågar om jag kan ställa upp och jobba några timmar, för dom var bara 3 st där, av 6.....så dom hade lite att göra, så jag skyndade mej och stack iväg och jobbade, vad gör man inte för sina arbetskamrater :-)
Sedan hem och vila, för....

Fredagkväll, då var de dags för julfest med jobbet, eller rättare sagt hela Ope/Torvalla enheten, på Gamla Teatern, med julbord och underhållning, rackarns så trevligt de var, och jag skratta så jag fick magknip....tänk vilka roliga arbetskamrater man har...*S*....och tänk va roligt man kan ha åt godis i handväskor, bröst som pekar åt olika håll och andra viktiga saker....*S*
Efter maten blev de dans, och som tur var fanns de några dansanta herrar där, så jag fick svänga mina lurviga på dansgolvet iallafall några danser.....men jag fick mersmak, så....

i går kväll SMSade jag en kompis och la fram lite fint att jag skulle vilja gå på dans men att jag inte hade nån barnvakt.... och det draget gick hem för jag kom iväg på dansen.....de var Zlips som spelade, med underbara Melissa...och de var mycket folk, och jätte kul, så nu har jag fått dansa av mej lite :-)
Och jag fick en liten pratstund med Melissa och en kram, och jag hade kunnat gå hem efter de....vore jag karl skulle jag fria till henne :-)

Och nu är de 1:a advent, och jag har fått fram stjärnor och stakar, och de är så fint, nu är de en fröjd att jobba för de lyser så fint överallt, och min karriär som "fönstertittare" drar igång igen :-)

Många kramar till er allihop!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja men du ser ut och haft en bra helg, du! Kul att det hände så mycket roligt på en gång! Ha dè

Postat av: raskan

JAG är långledig nu ja...*retas extra mkt**

Nääeee ja e inte bitter hahahahaha...

kram

2008-12-03 @ 07:12:22
Postat av: Emma

Grötfest.. Mm.. Jag och min kära vän Emma var på grötfest i Uppsälje ordenshus för nått år sedan, inte så många, och det va ritigt kul och gratis käk. Det var vi och gamlingarna. xD

2008-12-03 @ 11:31:15
URL: http://emadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback