Långledig snart....not!

Jaha, snart är de dags att jobba igen, bara timmar kvar nu.....men på måndagmorgon kommer jag inte att vara lika kaxig som jag brukar vara för nu hägrar ingen långledighet, nej visst, så är de, men de är helt självförvållat...
Jag ska nämligen byta schemarad med en av killarna som också jobbar natt, så nästa vecka börjar jag på hans schema, som sagt, inget långledigt, men lite mer i plånboken till jul :-)

Lite gruvsamt är de, för i och med byte av schemarad så byter jag också natt-jobbarkompisar, och man är ju så in i norden invand med dom man jobbat med så de blir en liten omställning, men de är inget som inte fixar sej.
De är nästan skrattretande hur man får till rutiner med dom man jobbar med, för när vi kommer in till nån av våra brukare så vet jag precis åt vilket håll jag ska gå och vad jag ska göra, medan Susanne eller Ulla går åt ett annat håll och gör sitt. Vi har tom. "våra egna" sidor av sängarna när de är blöjbyte och vändningar på gång, vi går ALDRIG på den andras sida, så faran med att byta arbetskamrater är väl att jag kommer att springa på dom, krocka med dom eller nått sånt..*S*
Nåja, så farligt är de nog inte, men visst blir de en omställning...
Och ja, jag kommer att sakna att jobba med Ulla och Susanne.

Annars då??
Ja annars så händer de inte så mycket saker här hemma, har faktiskt tagit mej i kragen och röjt lite, så snart kan du göra ett hembesök igen Jannike...*S*...fast först är de min tur att "dra åt skogen"...*S*

Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, man får rutiner snabbt när man jobbar med samma personer jämt! Får du mer procent, eller jobbar du 100% eller är det samma? På min arbetsplats är vi två stycken så där blir det jobbigt om någon är sjuk! Vi jobbar må-fre 100% märkligt jobbigt måste jag säga!

Postat av: sanna panna

JAAAAA de kommer aldrig att funka ja vet ju de..

ja kommer o få panik så nu vet du s

2008-11-09 @ 13:22:44
Postat av: Jannike

Ja, nu kan du dra åt skogen tycker jag;-)



Kram!

2008-11-10 @ 00:02:14
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback