Fredag...och redo för jobbet :-)

Fredag och jobbarhelgen närmar sej, men de känns faktiskt riktigt okej. En av orsakerna, eller rättare sagt några av orsakerna att de känns lättare att gå till jobbet nu är att jag har fått några nya jag besöker, och dessa människor är så underbara och tacksamma för att jag kommer, och talar om de, så kvällarna känns så lätta, plus att de sista jag gör på mitt arbetspass på morgonen är att besöka en av dom, och ett bättre avslut på en jobbarnatt kan jag inte tänka mej, mycket prat och skratt, som sagt, dom är toppen!!....Jo då, jag har berättat de för dom :-)

Igår var jag med sonens klass till Brunflo och besökte en gammal skola, barnen har läst om hur de var förr i tiden så igår hade dom en gammaldags skoldag, och vi var några föräldrar som var med, de var en jätte rolig dag, med en sträng fröken och en hård magister, som visserligen hade svårt att hålla sej för skratt emellanåt. Barnen fick lära sej sitta rak i ryggen, med händerna i knät och ställa sej upp när fröken eller magistern tilltalade dom, och de var helt fantastiskt va barnen levde sej in i de, och gjorde precis så, med några få undantag där myrorna i brallan inte tagit ledig över dan...*S*
Sen fick vi hamburgare till lunch, vet inte hur vanligt de var förr i tiden....*S*

Måste berätta en tokrolig sak, förlåt Kent men jag kan inte låta bli.
Som sagt barnen har läst om förr i tiden, och så skulle dom intervjua nån gammal släkting, Emil fick ringa till sin Gammelmomma och hon svarade på några frågor. Emil blev mest chockad över att hon inte hade några leksaker när hon var liten...*S*
Men de var inte de jag skulle berätta, utan en annan sak, barnens pappa är lite äldre än mej, och de där har jag varit snabb att tala om för barnen när vi pratat om åldrar, tycker de är såååå kul att retas med han :-)
Iallafall så hade väl barnen hjälpts åt att komma på en massa frågor som dom skulle ställa till den dom skulle intervjua, bla om krig och så, så när Emil kom hem så fråga han mej:
-Mamma, vet du om pappa var med i Andra världskriget??
och jag höll på att skratta ihjäl mej......och naturligtvis var jag tvungen att berätta för Kent....förstår inte, men han tyckte inte de var lika kul som jag :-)

Emil blev nästan sur på mej för jag skrattade, så jag bad om ursäkt och log bara lite inombords.....de är inte lätt för barnen de här med åldersuppfattning och så, men visst blev de lite roligt? :-)

Nej, nu se om frysen torkat ordentligt, har avfrostat den idag, de var flera timmars jobb de, men nu är de gjort, dessutom så passade jag på att koka lite hallonsylt, och så har jag bytt vatten i de lilla akvariet, så nått har jag fått gjort idag. :-)

Kram på er
och trevlig helg :-)

Kommentarer
Postat av: cia

haha,ja så kan det ju bli ibland,ja men då vet du ju vilken filur jag är som smyger in och tittar;) Trevlig helg

Postat av: Nannis

tokskrattar Jisses, roligt med barn! :D

kram

2008-11-21 @ 19:24:07
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Marika

Haha!

Ja det är roligt med barn. Det kan komma dom mest roliga kommentarer ifrån dom.

trevlig helg!

kram Marika

2008-11-21 @ 19:35:38
URL: http://jojuma.blogg.se/
Postat av: Jannike

Ja dom är bra mysiga, ungarna;-)



kram!

2008-11-21 @ 20:16:27
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Kent

Skitkul......ler

2008-11-21 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback