Vad händer??

I natt är de dags för första natten med mina "nya" arbetskamrater, eller nya och nya, dom har jobbat längre än jag och jag har faktiskt jobbat nån natt med dom, men nu är de "på riktigt"......jag återkommer väl med en rapport om hur många gånger jag sprungit på dom under dom 2 nätterna som vi börjar med nu.....ska försöka att inte ställa till med nån värre personskada...*S*

Hur går de för barna då, på den nya skolan?
Jo de går bra, men Emil har de lite jobbigt, han säger att han är blyg och inte vågar fråga dom andra barnen om han får leka med dom på rasterna, men jag tror att jag målade upp bilden för mej själv värre än vad den är. Visst, han är blyg, men i morse när jag följde han på skolan för jag skulle prata lite med hans fröken, så under den korta stund jag var inne så kastade han sej in i leken på skolgården, visserligen var de en vuxen med och jag tror de är lättare för han då, men ändå.... Och sen har jag hört från säker källa att han är verkligen inte blyg när de gäller att räcka upp handen och svara på frågor som fröken ställer, och de känns jätte skönt.

Amanda går de jätte bra för, har då inte hört nått annat från henne när jag frågar, och ingen av dom ångrar att dom bytte skola, visst dom saknar sina gamla klasskompisar, men de är väl inte alls så konstigt.

Och mej då??...Hur går de för mej??
Jo, jag tror jag börjar få lite mera ork och lust, de har då känts så de sista dagarna, eller så är de så för att barnen varit här och jag inte har varit ensam. Ibland är de inte alls dumt att vara ensam, men andra stunder så är de så förbaskat trist, tråkigt, hemskt.....äh, jag finner inte ord....jag får iallafall inget gjort, jag bara sitter och glor....de är andra bullar när barna är här, då både måste och vill jag göra nått.

Men i helgen då kommer de finfrämmande, jojo minsann, då kommer Daniel, Emma och Linnea, och de ser jag fram emot så mycket.....de är alltid så kul att ha dom här, dom ska fira jul här också, så de kommer att bli en bra jul, jag, Daniel och alla barna.....så i år slipper jag en massa pysslande, för "Pyssel-momma", her self, kommer...dvs Emma :-)
jag kan ligga i soffan under en filt och käka praliner :-)

Nu är de middagsdags, och sen ladda inför jobbet....i soffan...*S*
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Soffan kommer att mineras och pralinerna kommer att delas ut till alla barnen ute på gården!

2008-11-12 @ 16:38:28
Postat av: sanna panna

NÄÄÄÄÄÄ de blir inge bra.......apa

2008-11-12 @ 18:22:20
Postat av: Magda

OHHHHHHHHH vad härligt med filt och praliner.......

/Hade

2008-11-13 @ 08:42:18
Postat av: Jannike

NU verkar sonen vara på G oxå... ska gå intro på torsdag hos er tydligen....



Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback