Så trött....

Ja, de är jag.....ingen ork till nått, ser till att hemmet inte helt skitar ihop och blir ett objekt på TVs "Rent Hus", och att barnen mår bra.....sen finns de ingen mera ork.....jo jag jobbar, men jag tror de är där mycket av orken försvinner.
Vårtrötthet har jag hört talas om, men vet inte hur den visar sej.....blir man bara trött, likgiltig, ledsen....då är de de jag har....
Jag är ledsen för att jag är trött och inte orkar nått.....skuldkänslor för att jag inte är rolig att vara med.....skuldkänslor för att jag inte orkar vara social.....skuldkänslor för att tålamodet hemma inte är de bästa nu kan jag säga....ja inte på jobbet heller, MEN de går inte ut över mina tanter och farbröder, däremot blir jag galen på småsaker som händer, jag svär ramsor när bilbältet hakar upp sej, om jag råkar slå mej på nått, och jag domderar för mej själv i bilen, högt och ljudligt.... de skulle vara komiskt och skrattretande om jag inte vore så trött och ledsen och less.

Situationen på jobbet är...ja jag vet inte vad jag ska säga....de är fullt upp, milt sagt....
Vi hade ett mötet vi som jobbar natt, med våra "chefer", och där tog vi upp hur de är, och dom skulle ta upp på ett annat möte hur dom ska lösa de här, men allt tar ju sån tid.....vi hoppades få lite mindre att göra, men istället när jag kom på jobbet igår så har vi fått lite mera.....lite mera extratillsyner.

På mina 10 timmar på jobbet ska jag hinna göra 42 besök, och då är INTE eventuella larm inräknade i de, så jag håller tummarna varje natt att larmet ska vara tyst. De vore väl en sak om alla besöken vore i närheten av varandra, men jag åker som en jojo här på nätterna, de blir ganska många mil per natt.
Jag frågade på mötet hur man kan säga att de gamla har "Trygghetslarm", när dom i värsta fall kan få vänta i en halvtimme om de vill sej riktigt illa.....är de trygghet de???
Och jag undrar också hur jag ska prioritera när jag får 2 larm samtidigt, vilket faktiskt har hänt några gånger, inte så ofta tack-och-lov, men ändå.....vilken ska jag ta först??

Jag jobbar alltså 600 minuter.....om jag skulle vara inne hos varje brukare 10 minuter så skulle de alltså bli 420 minuter. De ger mej 180 minuter, alltså 3 timmar till bilåkandet, eventuella larm, eventuell fikastund, och eventuella kisspauser.
3 timmar kan låta mycket, men jag lovar, de är de INTE!
Sen är de ju så att alla besök tar inte 10 minuter, en del tar mindre, och en del tar mycket längre tid.....och hur tillfredsställande känns de att ha en tillsyn hos nån, som kanske är vaken, men känna att "ledsen, men jag har inte tid att stanna och höra varför du är orolig, eller om de är nått du vill jag ska göra"....visst jag tar mej den tiden om de är så, och då kan jag glömma att hinna kissa innan nästa brukare. Och fikastunden på morgonkvisten har faktiskt ibland blivit ett äpple eller en macka i bilen.....

I natt när jag jobbade var de en "lugn" natt, bara 2 larm, och de flesta som jag har tillsyn hos sov hela natten....då hade jag ca 20 minuter rast på kvällen och ca 20 minuter på morgonen....och jag hann faktiskt gå på toa också....:-)

Nej nu har jag gnällt nog.....ska samla ihop lite kraft och energi innan de är dags att ge sej iväg och jobba igen....
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir bättre snart ska du se vännen, känner mej lite lika själv här nere.



Kram på dej!

2009-04-10 @ 12:42:33
Postat av: sanna panna

NÄÄÄÄ gnäll på för fan.....så här är de ju...mera gnäll på bloggen o sen skickar du din bloggadress till fisken..så är de ju...

Vi ville ha bort vissa på natten m en istället tillkom det 3 besök extra...

fuckt up.......:)

2009-04-10 @ 13:45:10
Postat av: Nannis

Bloggar är till för verkligheten - och säg den verklighet som inte innehåller down-perioder?! Så "gnäll på" :) KRAMAR

Postat av: Jannike

GNÄLL PÅ - som sagt, det är väl vad bloggar är till för, som Nannis skriver!!! Annars tycker jag din arbetssit. låter hopplöst bedrövlig - å stackars de äldre:-( Tur att den som kommer så är en fin människa som DU!!!



"kramar om"

2009-04-13 @ 22:55:54
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Annicka

Om varje besök istället tar 7,43 minuter och du har 42 brukare... Då blir det istället 312,06 minuter av de 600... vilket betyder du har 297,94 kvar för resor, äpplen och nån extra minut hos nån brukare... Om 180 av dom går åt till att resa blir det 117,94 kvar.

Då kan du vara en timme och en kvart till hos brukarna, vilket är 75 minuter och vilket i sin tur betdyder ungefär 1,79 minuter per brukare.

Då har du ända plats för redig rast på 42,94... Och på 40 minuter hinner man äta så att kroppen fattar att det kom ner lite energi... Å sen Marie, har du fortfarande 2,94 minuter på dig att kissa -å på tre minuter hinner man få ur sig en del... ;)



Å mitt stilla sinne tänker jag: Hur f-n tänker politikerna i sin sparande iver??? Vi är och vi jobbar ju med människor för i hela fridens tid??!!



Kram Annicka

2009-04-14 @ 09:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback