Spännande jobb man har....


....eller ja, kanske inte jobbet i sej är spännande på de viset, men de som kan hända under tiden man jobbar, som i natt....

Jag var ute och körde och skulle svänga upp mot Torvalla, då kom polisen från andra hållet och svängde av före mej så jag åkte efter dom uppåt, sen kom vi till ett ställe där dom svängde in och släppte förbi mej, så jag körde förbi i godan ro....när jag åkt förbi kör dom ut igen och åker bakom mej en bit, sen plötsligt slår dom på BLÅ LJUSEN!!!! och de är tur man är lugn som en filbunke....*S*....så jag svängde in och stannade.
Då kom den unga polisen fram och sa:
-De är hemtjänsten förstår jag?
-Jajamän, sa jag käckt......eller jag vet inte hur käck jag lät egentligen, men jag fick väl fram ett ja iallafall.
-Ja, du får egentligen inte köra den här bilen.
-Nähä??....sa jag MYCKET förvånad
-De är körförbud på den, säger han så rart.....
-VAAA????.....sa jag, inte fullt lika rart....
De visade sej att leasingfirman som kommunen leasar sina bilar ifrån inte betalt in skatten i tid, så jag körde om kring i en bil som jag inte fick köra....men JA!!....KUL!!!...HEJJA!! Va bra att dom har koll!!

Nåja, han var så snäll, han skrev inga böter och jag behövde inte gå resten av natten....men så sa han:
-Men de är bra om du undviker att krocka i natt, för DÅ kan de bli en massa strul.
hmmmm??...nu brukar jag ju försöka undvika att krocka varje gång jag kör bil, men jag undvek de extra noga i natt ska ni veta....

Kan tilläggas att jag fick visa körkort och blåsa också när dom ändå hade stoppat mej....och jag klarade provet....:) 

                                                      

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ha ha ha... shit happens!!!

Postat av: Neta

Kolla vart jag hamna då :D läste syssis blogg o vips va jag hos dig ;) välkommen till mig, www.netaave.blogg.se

2009-03-04 @ 01:42:12
Postat av: Marika

Haha.. Smart av leesing firman.

2009-03-04 @ 21:02:06
URL: http://jojuma.blogg.se/
Postat av: sanna panna

hahahahahaha helvete jävla koll dom har på bilarna...NOT.....*flabbar****

2009-03-06 @ 08:02:33
Postat av: Nannis

asg Kan se din min! ;)

2009-03-13 @ 06:46:54
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Emma

Wow.. Hehe.. Det där är t.o.m värre än Falukommun! xD

2009-03-27 @ 17:51:54
URL: http://emadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback