Idag hände nått ovanligt på promenaden.


Så sitter man här igen, hemkommen från promenad, och redo att skriva om morgonens funderingar, men idag blir de lite annorlunda, för de hände nått ovanligt på min promenad, för de första mötte jag bara en av dom 5-6 st jag brukar möta, men de mest spännande hände nästan direkt efter att jag lämnat barna på skolan.

Jag gick och mixtrade med min MP3....ja jag vet, de är ute att ha en sån, de ska vara minst MP4 eller Ipod eller vad de heter, å va är de för skillnad?....nåja, jag gick och mixtrade med den iallafall, och när jag kommit en bit upp mot skogen, där man kan välja höger eller vänster, och jag alltid väljer höger så hajjar jag till och tvärnitar.. där på gångvägen ligger de en människa, och de hör faktiskt inte till vanligheterna på mina morgonpromenader.

Så nu blev de svårt....första reaktionen var att vända, för jag hade ju ingen som helst aning om vad de var för person som låg där, såg bara att de var en man, och man ska ju inte vara säker på att alla vill en väl... men sen ganska på en gång kom reaktion nummer 2, han kan inte ligga där, måste ju kolla hur de är med han, så jag går fram och precis när jag kommer bredvid han vaknar han upp. Och en mera förvånad människa har jag aldrig sett, vet inte vad han gick på men själv sa han att han inte dricker alkohol, så då måste de ha varit nått annat lattjo, för han var helt borta.
Han visste inte var han var, hur han kommit dit, vilken dag de var....men han visste att han bodde vid Torvalla Centrum, så jag dirigerad han åt rätt håll, och han lommade iväg. Skulle kanske ha kollat att han kom rätt, men han var inte borta på de viset så jag tror nog han hittade hem, bara han lokaliserat sej var han var.
Alltså, jag undrar hur man kan hamna i den situationen att man har noll koll på var man är, hur man hamnat där och varför?
Ja de var min promenad de....de händer saker i Torvalla minsann :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Doris

Vilken tuffing du e..Just sånt där tycker jag e så jobbigt när man går ensam..Undrar om jag vågat gå fram till honom

Kramar till dej.

2009-10-01 @ 18:10:12
Postat av: Jannike

Epilepsi-anfall möjligen?

Postat av: P

Tycker det är tufft av dig att gå fram.

Men du är ju en tuffing du! ler

2009-10-07 @ 16:42:20
Postat av: kvigan

Jisses kan ju undra va han vart för...hoppas de gott

kramen

2009-10-09 @ 10:53:57
URL: http://skogstrollets.blogg.se/
Postat av: Nannis

Om han inte verkade drog o alkopåverkad, kan det varit vad som helst. EP-anfall, stroke, you name it.. Hemskt oavsett, stackars man!

kram

2009-10-12 @ 21:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback