Livet e en fest....


Nyss hemkommen från min morgonpromenad, kände inte riktigt för att gå ut överhuvudtaget i morse när jag vaknade och de blåste så jag trodde taken skulle följa med, men jag letade fram karaktären och följde barna till skolan som vanligt och sen vidare på en, minst sagt, uppfriskande promenad, måste köpa mammelucker...fast de stavas inte så, var tvungen att googla, och de stavas mamelucker....nåväl, måste köpa såna för jag blir kall om rumpan och låren, å de är inte roligt.

Annars då?

Jobbmässigt: intet nytt under solen....har inte hört nått än, så jag vet inte om cheferna lyckats skrapa fram nått jobb åt mej, tror inte de är så troligt med tanke på att dom vill bli av med folk, inte anställa fler....fast de är klart, chefer och assistenter verkar dom aldrig få överflöd av.

Hälsomässigt: jodå, de går framåt, mår väldigt bra oftast, trivs med livet trots allt, och orkar göra mera och framförallt så VILL jag göra mera här hemma. Jag är gladare och de blir lättare och lättare att umgås med folk, och de lustiga är att jag har lättare och lättare att umgås med folk som jag förut velat undvika av olika orsaker, men nu mår jag bra i deras sällskap, och de kan ni tro känns jätte skönt!
Och jag skrattar mycket mera nu igen.....värsta hälsokicken ju :)

I helgen lekte jag "se-så-mycket-av-Jämtland-på-så-få-dar-som-möjligt-leken", jag fraktade runt barn och banankartonger, ja inte samtidigt, men ändå, de blev drygt 65 mil på 3 dagar....Barna till Svedje på fredag och hem igen på söndag, och banankartongerna åkte skytteltrafik mellan Borgvattnet och Hammerdal, Pia håller på att flytta och jag var där och gjorde ett litet handtag. Räknar med en hejdundrande inflyttningsfest, med god mat och jag hoppas den ska flöda av.....cola :)
Jag upptäckte att jag får energi av att hjälpa andra, så jag erbjöd mej att hjälpa till att ta upp peran till helgen... och så ska jag ringa momma och höra om hon ska röja nån mer bod eller så...undrar om de är nått i pillren som gör detta mot mej??? kanske borde sluta med dom..*S*

Och apropå piller....eller nått....är de nån som har nått bra tips på vad man ska göra för att slippa vakna om nätterna och ligga i en pöl av vatten?....nu pratar jag om att svettas, svettas så in i bängen...jag vaknar varje natt, en gång, och då är jag sjöblöt på vissa ställen på kroppen....hmm?...nu vet jag inte hur jag ska ta mej ur de här med äran i behåll...*S*
Jag vaknar EN gång varje natt, och då är jag dyngblöt i.....håll i er nu....knävecken, i nacken och på bröstkorgen är de en pöl av svett....alltså, inte lite fuktigt utan en pöl!  Antar att jag, trots min ungdom, är i nån slags övergångsålder....äntligen! Ja lika bra att få de överstökat....fast med min tur lär de väl hålla i sej i 10-15 år...*S*
Nåja, tips emottages tacksamt!

Nähä...nu ska jag ta reda på lite tvätt, och hänga mina nytvättade sängkläder, sen ska jag åka och köpa tvättmedel.....de blir dyrt med såna här svettningar... *S*

Kram på er!

                                               

Kommentarer
Postat av: Doris

Hej!

Kul att du mår bättre å bättre..Fortsätt så..

Jag svettades varje natt ..men de var från hakan å ner till tårna..

Men så kom jag på att jag hade köpt nytt täcke..Bytte täcket till ett gammalt..Å sii då blev det bra..För mig..

Kram

2009-09-29 @ 10:17:46
Postat av: Okänd

Remifemin på hälsoapoteket, eller helt enkelt östrogen...

2009-09-30 @ 21:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback