Här är jag igen...


...ja, jag tar mej i kragen och skriver ikväll också, kan kanske komma på nått spännande att skriva.

I morgon ska min doktor ringa, alltså jag har den bästa läkaren man kan tänka sej, hon tar allt på allvar och lyssnar och förstår, och så har vi regelbunden telefonkontakt för att hon ska ha koll på hur medicinen verkar, och hur de går för mej, de är så skönt. Men i morgon ska jag ta upp de här med henne att jag inte fixar att gå tillbaka till min gamla arbetsplats, inte än iallafall, sist jag var dit för att hämta en sak, började jag skaka som ett asplöv innan jag kom in, och när jag träffade en jobbarkompis och hon fråga hur de var med mej så började jag störttjuta.....jag fixar de inte!

Jag vill inte jobba på ett jobb där jag hela tiden ska känna skuldkänslor för att jag inte hinner och inte har de tålamod som krävs pga tidsbrist, nått som jag överhuvudtaget inte kan rå för, men som JAG mår dåligt över, och känner att jag inte gör ett bra jobb....jag måste hitta en annan lösning, så jag ändå får jobba med människor, men i en mindre stressad miljö. Och de här med natt, är inte min grej just nu, de måste jag också försöka ändra på. Får väl se vad som händer, ska ha möte med läkaren, chefen och försäkringskassan nästa vecka för att försöka komma fram till nått.

Nu till vardagen, jag har tagit mej i kragen och promenerat en hel del i sommar, och de fortsätter jag med, mår så bra när jag är ute och går, passar på att göra sällskap med barna när dom går till skolan och så fortsätter jag en sväng till, och då mår jag bra. :)
Mina barn, speciellt Emil, har tyckt att jag varit så tråkig när jag mått dåligt, för jag har inte orkat göra nått med dom, jag har inte velat, jag har helst bara suttit i soffan och glott, men nu är de ändring på de, jag orkar mer och vill mer, och min lägenhet ser inte ut som ett bombnedslag längre...jag funderade på att anmäla mej till "Rent hus", fast riktigt så illa var de aldrig.

Helgen kommer jag troligen att tillbringa uppe i Svedje, om inget oförutsett händer, så de blir en lugn och skön helg, med lite studsmattehoppning, luftgevärsskytte och kanske nån promenix med Rebeccas hund, ja allvarligt talat så låter de som en bra helg.

Förresten, jag funderar på om jag blivit väldans gammal den sista tiden, för nu börjar jag bli trött redan kl 8 på kvällen, och runt 22-tiden så sover jag som en stock.....visserligen kliver jag upp kl 6, men ändå....

Så snart är de läggdags :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Jannike

Positiva vibbar.... ;-)

Postat av: Doris Eriksson

Hej Marie!

När jag träffade på dig hos min son som " ville sova" tyckte jag verkligen att du gjorde ett bra jobb..

Fortsätt å må bra..Så kanske vi möts på våra promenader..

Ha de bra..

Kram Doris

2009-09-11 @ 09:41:30
Postat av: Helen

gud va kul att du börjar komma igång igen!! Jag läser din blogg dagligen och tycker du är en suverän skrivare:=) vill aldrig sluta läsa det du skriver,kanske du ska bli författare?hihi, hoppas verkliogen du får må bra nu och komma framåt sakta men säkert! Bamsekram från mig till dig!

2009-09-11 @ 15:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback