Varför?


Varför är jag nervös?
Varför känns de som om jag ska till tandläkarn? kan tilläggas att tandläkarn inte är min största favorit...*S*
jag ska på möte idag, med chefen, läkarn och försäkringskassan och jag gruvar mej, jag har ont i magen, jag mår nästan illa....men varför??

De är inget livsfarligt jag ska göra, de är visserligen lite livsavgörande just nu, men inget som inte går att ändra på om jag inte fixar de, och jag ska vara stark och säga ifrån om jag känner att jag verkligen inte fixar de, jag ska INTE fortsätta om jag mår dåligt bara för att jag är rädd vad andra ska tycka och tänka, de är mitt liv och jag bestämmer själv över de! Och jag måste må bra, jag måste känna efter vad kroppen och själen säger, jag kan inte jobba med nått där jag ska må dåligt och ha skuldkänslor för att JAG inte hinner och kan göra de som andra bestämt att jag ska hinna och kunna, fast tiden inte finns.
Märker ni att jag försöker peppa mej själv?!...:)

Igår var jag på jobbet och pratade lite med chefen inför mötet idag, och jag mådde så dåligt bara av att komma dit, jag skakade som ett asplöv och tårarna rann......och jag fattar ingenting....de är ju inte jag!...jag känner inte igen mej!...å ändå så är de jag som sitter där.
Ibland undrar jag om jag blivit en annan person, om jag förändrats även privat, och om de isåfall är till de bättre eller sämre, och om jag kommer att bli mej själv igen....eller om jag aldrig kommer att bli "samma gamla Marie" igen??

Djupa tankar så här på morgonkvisten....

                                 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att mötet gick bra idag. Bra att du tänker på dig själv. Det är viktigt att du mår bra. Du ska inte tänka på vad andra kanske tycker och tänker. Det är inte viktigt just nu. Din hälsa och ditt välbefinnande .... det är det som gäller! Glöm aldrig det. KRAM

2009-09-16 @ 14:47:43
Postat av: Jannike

"varm kram"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback